Zrównoważony rozwój na pokładzie
Co robimy?
Wprowadzamy niewielkie zmiany w naszej obsłudze pokładowej, takie jak zmniejszenie wagi przedmiotów na pokładzie, dokonywanie świadomych wyborów posiłków i próba maksymalizacji recyklingu.
Redukcja wagi
Jeśli samolot waży mniej, zużywa mniej paliwa. Efekt? Mniejsza emisja CO₂. Redukujemy nasze emisje, zmniejszając wagę naszych siedzeń, wózków i innych przedmiotów, które zabieramy na pokład.
Zmiany mogą być niewielkie, ale mają konkretny wpływ: trzygodzinny lot wytwarza średnio 31,045 kg CO₂. Zmniejszenie masy o 1000 kg pozwala nam zredukować ten poziom o 275 kg CO₂. Stale doskonalimy nasze wysiłki, liczy się każdy kilogram.
Nasze wózki cateringowe zostały zastąpione lżejszymi wersjami. Pozwala nam to oszczędzić średnio 400 kg na lot międzykontynentalny.
Szkło w World Business Class jest o 98 g lżejsze. Oszczędza nam to 14 kg na lot, co przekłada się na zmniejszenie emisji CO₂ o 400 ton rocznie. Trudno wyobrazić sobie taką ilość? To mniej więcej tyle, ile rocznie emituje 17 mieszkańców Holandii.
Zmniejszamy wagę naszych siedzeń. Dzięki następującym zmianom wystartujemy z kilkoma kilogramami mniej:
- Zmniejszyliśmy wagę każdego fotela w klasie Economy w naszym nowym Boeingu 737 o 2 kilogramy. Pozwala to zaoszczędzić około 400 kg na samolot.
- Nowe fotele w klasie World Business na pokładzie Boeingów 787 i Boeingów 777 należą do najlżejszych w tym segmencie.
- Wszystkie nowe fotele Premium Comfort Class są o kilogram lżejsze od poprzednich modeli.
Podczas lotów z lotniska Schiphol w Amsterdamie przewozimy mniej wody pitnej. Pozwala to nam zaoszczędzić do 2,7 miliona kilogramów CO₂ rocznie, zgodnie z naszym planem działania na rzecz klimatu 2022.
Opakowania naszych kanapek na pokładzie wykonane są z tworzywa sztucznego. Nie jest to najbardziej zrównoważony wybór, ale plastik jest lżejszy niż inne materiały. Z tego powodu używamy drewnianych sztućców również podczas naszych europejskich lotów.
W klasie Business do posiłków podajemy sztućce wielokrotnego użytku, a napoje wlewamy do szklanych naczyń wielokrotnego użytku.
Taca, na której otrzymujesz przekąskę lub posiłek, jest wykonana z lżejszego polipropylenu (rodzaj plastiku) niż tace, których używaliśmy wcześniej. Materiał ten jest mniej szkodliwy dla środowiska niż inne rodzaje tworzyw sztucznych. Gdy taca zostanie uszkodzona, używamy jej do produkcji nowych.
Czy zauważyłeś, że nasze maty na tace zniknęły? Maty wymieniliśmy na materiał antypoślizgowy zintegrowany z tacą. Pozwala nam to uniknąć zużywania około 22 milionów jednorazowych mat rocznie.
Świadome wybory posiłków
Każdego roku na pokładach naszych samolotów serwujemy około 40 milionów posiłków. Przy wyborze posiłków staramy się myśleć o wpływie na środowisko.
Dobry catering to nie tylko wspaniałe smaki, ale także ekologiczni i odpowiedzialni dostawcy. Wybierając dostawcę, staramy się, aby jego wpływ na środowisko był niewielki. Dostawców dobieramy na podstawie całego procesu produkcyjnego: od początku do utylizacji produktu.
Na przykład ryby, których używamy na pokładzie naszych lotów odlatujących z lotniska Amsterdam Schiphol, są certyfikowane przez MSC, ASC lub znajdują się w zielonej sekcji przewodnika WWF Sustainable Seafood.
Recykling
Do 2030 roku zamierzamy konsekwentnie wytwarzać o 50% mniej odpadów resztkowych niż w 2011 roku. W 2021 roku osiągnęliśmy ten odsetek, ale zdajemy sobie sprawę, że to dlatego, że wykonaliśmy mniej lotów z powodu pandemii COVID-19. Oznacza to, że osiągnięcie naszego celu jest jeszcze przed nami.
Ciężko pracujemy, aby jeszcze bardziej zmniejszyć produkcję odpadów. Większość tych odpadów powstaje na pokładach naszych samolotów: Wyróżniliśmy 3 nasze projekty recyklingu produktów pokładowych.
Podczas naszych europejskich lotów zbieramy i poddajemy recyklingowi 14 rodzajów odpadów: tekturę, metal, szkło, puszki, plastik i inne. Rocznie nasz partner w zakresie recyklingu poddaje dla nas recyklingowi około 300 ton plastiku. Plastik pochodzący z butelek PET jest naszym najczęściej przetwarzanym materiałem (80 000 kg).
Nasza załoga zbiera osobno fusy i puszki do recyklingu. Podczas recyklingu fusy z kawy uwalniają biogaz, który można wykorzystać do zasilania pojazdów. To, co zostanie później, jest wykorzystywane do kompostowania.
Recykling naszych fusów i puszek po kawie to inicjatywa zapoczątkowana podczas Employee Sustainability Challenge, w ramach której nasi pracownicy opracowują pomysły z zakresu zrównoważonego rozwoju.
Nie masz ochoty jeść przekąski? Nie ma problemu, wykorzystamy ją ponownie podczas innego lotu europejskiego. Nasze przekąski mają wydłużony termin ważności i zazwyczaj nie musimy trzymać ich w lodówce.
Kwestionowanie zasad i przepisów
Poprawa zrównoważonego rozwoju naszej branży jest wyzwaniem. W niektórych miejscach surowe zasady i przepisy dotyczące recyklingu uniemożliwiają nam recykling w takim stopniu, jak byśmy chcieli. Ciężko pracujemy, aby zapewnić zmianę tych zasad i przepisów. Kiedy to nastąpi, mamy nadzieję na recykling większej ilości odpadów.
Co możesz zrobić
Naszym obowiązkiem jako linii lotniczej jest wspieranie bardziej zrównoważonego rozwoju branży lotniczej. Ale są małe rzeczy, które możesz zrobić, aby się do tego przyczynić.
Lecisz na wakacje lub w podróż służbową? Niezależnie od okazji rozważ zabranie w podróż mniejszej ilości lżejszego bagażu. Bez względu na to, jak mały może być Twój wkład, liczy się każdy kilogram.
Drobną rzeczą, którą możesz zrobić, aby pomóc nam zmniejszyć ilość odpadów, jest przyniesienie własnej (pustej) butelki na wodę. Nasza załoga z przyjemnością uzupełni ją dla Ciebie na pokładzie samolotu.
Czy wiesz, że nie musisz drukować karty pokładowej? Po odprawie online automatycznie otrzymasz elektroniczną kartę pokładową pocztą elektroniczną. Po prostu użyj telefonu komórkowego, aby pokazać naszej załodze kartę pokładową.
Zastanów się dwa razy, zanim polecisz. Jeśli miejsce docelowe znajduje się blisko domu, możesz również rozważyć skorzystanie z pociągu lub autobusu. Te środki transportu emitują mniej CO₂ niż samolot.
Spożywanie mniejszej ilości produktów pochodzenia zwierzęcego może mieć pozytywny wpływ na środowisko. Dlatego podczas lotów europejskich serwujemy tylko wegetariańskie kanapki. Podczas lotów międzykontynentalnych zawsze oferujemy do wyboru opcję wegetariańską, ale dostępność jest ograniczona.
Chcesz mieć pewność, że otrzymasz wegański lub wegetariański posiłek? Zarezerwuj go przed wylotem.
Najczęściej zadawane pytania
Obsługa pokładowa to tylko jeden z elementów, nad którymi pracujemy, aby stać się bardziej zrównoważonym przewoźnikiem. Inwestujemy również w:
Zrównoważone paliwo lotnicze Odbudowa przyrody - Odnowienie floty
- Prototypy bardziej zrównoważonych ekologicznie samolotów
- Bardziej zrównoważona obsługa naziemna
Kiedy samolot waży mniej, zużywa mniej kerozyny (paliwa, którego używamy do zasilania naszego samolotu). Użycie mniejszej ilości kerozyny oznacza, że lot emituje mniej CO₂. Nawet niewielkie zmiany, takie jak zmniejszenie wagi naszych foteli lub wózków na pokładzie, mogą nieco zmniejszyć emisje.
Chcesz wnieść swój wkład? Rozważ zabranie ze sobą mniejszej ilości lżejszego bagażu.
Plastik może nie wydawać się najbardziej zrównoważonym wyborem, ale jest lżejszy niż inne materiały. Jeśli samolot waży mniej, zużywa mniej paliwa i emituje mniej CO₂. Z tego powodu nadal używamy go na pokładzie naszych lotów. Efekty mogą być niewielkie, ale liczy się każdy kilogram.
W niektórych miejscach surowe zasady i przepisy importowe uniemożliwiają nam recykling w takim stopniu, jak byśmy chcieli. Nasz zespół ciężko pracuje, aby zapewnić zmianę tych zasad i przepisów. W ten sposób, miejmy nadzieję, możemy osiągnąć nasz cel zmniejszenia ilości odpadów resztkowych o 50% do 2030 r.
Dążenie do tego, by branża lotnicza rozwijała się w sposób bardziej zrównoważony jest naszą odpowiedzialnością, ale są też małe rzeczy, które Ty możesz zrobić, by wesprzeć ten proces. Zabranie ze sobą mniej bagażu i butelki na wodę oraz skorzystanie z elektronicznej karty pokładowej to tylko kilka przykładów. Możesz również wnieść swój wkład w zrównoważone paliwo lotnicze, bardziej ekologiczną alternatywę dla używanej obecnie kerozyny.