Oświadczenie o ochronie prywatności
Nasze zobowiązania dotyczące prywatności
Korzystając z naszych produktów i usług, powierzasz nam swoje dane. Uważamy, że ta relacja jest niezwykle ważna i obiecujemy Ci, co następuje.
- Zawsze przetwarzamy Twoje dane zgodnie z unijnymi zasadami o ochronie danych i innymi obowiązującymi przepisami dotyczącymi prywatności, aby chronić je przed nieautoryzowanym dostępem i zapewnić bezpieczne przesyłanie danych.
- W sposób przejrzysty informujemy o tym, jak korzystamy z danych uzyskanych od Ciebie.
- Wyjaśniamy Ci, jakie korzyści przynosi dzielenie się nami swoimi danymi i dopasowujemy naszą komunikację do Twoich potrzeb i preferencji.
- Robimy to w łatwym do zrozumienia języku przez całą podróż klienta liniami KLM i partnerskimi liniami lotniczymi.
- Dajemy Ci kontrolę nad swoimi danymi i wykorzystujemy Twoją opinię do ciągłego doskonalenia.
- Zapewniamy, że Twoje dane są u nas bezpieczne. W mało prawdopodobnym przypadku naruszenia Twoich danych postaramy się jak najszybciej zatrzymać wyciek i natychmiast Cię o tym poinformujemy.
- Jeśli będziemy musieli ujawnić Twoje dane poza naszą organizacją, opiszemy to wyraźnie w naszym Oświadczeniu o ochronie prywatności. Nie udostępniamy, nie sprzedajemy ani nie przekazujemy Twoich danych osobowych żadnej organizacji zewnętrznej bez Twojej wyraźnej zgody.
- Jesteśmy godni zaufania i dążymy do uzyskania międzynarodowych certyfikatów (np. ISO-27001).
Informacje na temat Oświadczenia o ochronie prywatności
Niniejsze Oświadczenie o ochronie prywatności dotyczy wszystkich danych osobowych przetwarzanych przez KLM, gdy klienci korzystają z naszych stron internetowych lub aplikacji mobilnych bądź kontaktują się z nami. Przetwarzamy Twoje dane osobowe głównie w celu obsługi rezerwacji, organizacji podróży i realizacji zakupów oraz udzielania odpowiedzi na pytania. Możemy też wykorzystywać Twoje dane w celu przesyłania spersonalizowanych ofert.
W niniejszym Oświadczeniu o ochronie prywatności można znaleźć więcej informacji na temat danych osobowych, które gromadzimy i przetwarzamy, a także Twoich praw w tym zakresie. Kliknij odpowiednią sekcję poniżej, aby uzyskać więcej informacji.
W przypadku mieszkańców lub rezydentów przebywających w krajach wymienionych poniżej obowiązują dodatkowe postanowienia dotyczące przetwarzania danych osobowych przez KLM. Postanowienia mogą odbiegać od postanowień niniejszego Oświadczenia o ochronie prywatności na przykład w odniesieniu do okresów przechowywania danych lub praw dotyczących danych osobowych. W przypadku gdy dodatkowe postanowienia będą różnić się od postanowień niniejszego Oświadczenia o ochronie danych osobowych, pierwszeństwo mają postanowienia dodatkowe. Informacje na temat postanowień dodatkowych można znaleźć na poniższych stronach:
Chiny (strona dostępna w językach angielskim i chińskim)
Linie Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV (znane również jako KLM Royal Dutch Airlines lub KLM) to holenderskie linie lotnicze z siedzibą pod adresem Amsterdamseweg 55, 1182 GP Amstelveen, Holandia.
Oferujemy biznesowy program lojalnościowy bluebiz w ramach partnerstwa z należącymi do naszej grupy liniami lotniczymi Air France. Air France (Société Air France, S.A.) to linie lotnicze z siedzibą pod adresem Rue de Paris 45, F-95747 Roissy CDG Cedex, Francja. Wspólnie odpowiadamy za gromadzenie i wykorzystywanie Twoich danych osobowych w ramach programu lojalnościowego bluebiz. Zawarliśmy porozumienie, które określa poszczególne obowiązki naszych linii związane z przestrzeganiem odpowiednich przepisów dotyczących prywatności. Krótko mówiąc, ustaliliśmy, że możesz kontaktować się z Biurem ds. prywatności KLM lub Air France (więcej informacji w sekcji 8. „Twoje prawa”), jeśli chcesz skorzystać ze swoich praw lub zgłosić skargi dotyczące gromadzenia lub wykorzystywania danych osobowych. Linie KLM i Air France w razie potrzeby będą współpracować, aby umożliwić Ci skorzystanie ze swoich praw. Wspólnie pracujemy nad tym, aby Twoje pytania i skargi zostały odpowiednio rozpatrzone.
Razem ze spółką zależną Transavia Airlines CV („Transavia”, również wchodzącą w skład Grupy Air France-KLM) przekazujemy sobie dane osobowe pasażerów, którzy spowodowali (poważne) niedogodności i którym odmówiono wejścia na pokład (patrz sekcja 2.1 (J), 4.1 (G) i 5.3 poniżej). Transavia to linia lotnicza z siedzibą pod adresem Piet Guilonardweg 15, 1117 EE Schiphol, Holandia. Razem z linią Transavia jesteśmy odpowiedzialni za przetwarzanie Twoich danych osobowych, które odbywa się w ramach tego przekazywania danych. Umowa wzajemna określa nasze obowiązki w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami dotyczącymi prywatności, w tym korzystanie z praw użytkownika (patrz sekcja 8.poniżej: „Twoje prawa”).
2.1. Informacje ogólne Możemy zbierać i wykorzystywać dane osobowe następujących kategorii: (A) Imię i nazwisko, dane w paszporcie i inne dane pozwalające na identyfikację konkretnej osoby Podczas rezerwacji lotu możemy gromadzić dane osoby rezerwującej, takie jak imię i nazwisko, tytuł, płeć, data urodzenia, obywatelstwo, kraj zamieszkania i dane paszportowe. W przypadku rezerwowania lotu dla innych osób, zbieramy również ich dane identyfikacyjne. Należy się upewnić, że osoby te rozumieją, iż zbieramy ich dane osobowe, i wiedzą, w jakich celach wykorzystujemy te dane. (B) Dane do kontaktu i dane konta osobistego lub dane rejestracyjne Możemy zbierać takie dane jak adres, numer telefonu i adres e-mail. W przypadku rejestracji w celu otrzymania usługi lub wzięcia udziału w wydarzeniu, konkursie lub kampanii, bądź utworzenia konta osobistego, możemy również zapisać Twoje dane logowania oraz inne informacje podawane podczas rejestracji lub zakładania konta. W przypadku osób podróżujących służbowo gromadzimy również dane na temat organizacji, np. jej nazwę i adres. (C) Informacje o rezerwacjach i zakupach Podczas rezerwacji lotu naszymi liniami gromadzimy i wykorzystujemy dane osoby rezerwującej związane z rezerwacją. Informacje te mogą obejmować dane o locie, ceny i datę rezerwacji. Ponadto gromadzimy i wykorzystujemy informacje dotyczące dodatkowych kupowanych usług (takich jak dodatkowy bagaż, podwyższenie klasy podróży i Wi-Fi podczas lotu) oraz produktów. (D) Informacje o podróży W przypadku osób podróżujących z nami gromadzimy i wykorzystujemy informacje związane z podróżą, takie jak plan podróży, odprawa na lotnisku lub online, mobilna lub papierowa karta pokładowa oraz informacje o towarzyszach podróży. Możemy również rejestrować wszelkie specjalne wskazania medyczne lub dietetyczne oraz wymagania dotyczące dodatkowej pomocy.
Przed wejściem na pokład samolotu lub opuszczeniem go, możemy również przeprowadzać kontrolę stanu zdrowia lub gromadzić i wykorzystywać dane dotyczące stanu zdrowia, ponieważ jesteśmy do tego ustawowo zobowiązani ze względu na interes publiczny w zakresie zdrowia publicznego lub za Twoją wyraźną zgodą.
W przypadku wystąpienia w trakcie podróży incydentu, dotyczącego na przykład zdrowia lub stanu fizycznego pasażera, nasza załoga może przetworzyć określone informacje dotyczące tego incydentu. Może to być konieczne ze względu na zdrowie i bezpieczeństwo samego pasażera lub w związku z koniecznością zachowania zgodności z obowiązującymi przepisami, kodeksami lub wytycznymi przekazanymi na przykład przez dostawców świadczących pomoc w nagłych wypadkach.
Na niektórych lotniskach, w ramach kontroli dostępu, środków bezpieczeństwa i procedur bezpieczeństwa (takich jak dopasowywanie bagażu rejestrowanego do właściwego pasażera), Twoja tożsamość może być weryfikowana za pomocą cech biometrycznych, na przykład poprzez rozpoznawanie twarzy. Zazwyczaj otrzymujemy od organizacji zewnętrznej przeprowadzającej kontrolę lub realizującej procedury bezpieczeństwa potwierdzenie o weryfikacji Twojej tożsamości (potwierdzenie tożsamości). O ile nie określono inaczej, nie otrzymujemy żadnych danych osobowych użytkownika poza tymi, które już posiadamy (takimi jak informacje o karcie pokładowej). Nie otrzymujemy danych biometrycznych (takich jak wizerunek twarzy). Zewnętrzna organizacja zapewniająca identyfikację biometryczną jest administratorem danych w zakresie przetwarzania danych biometrycznych. Aby uzyskać więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych przez tę organizację, zapoznaj się z jej Oświadczeniem o ochronie prywatności. Więcej informacji na temat celów wykorzystywania potwierdzenia tożsamości znajduje się w sekcji 4.1 (H).
Możemy być zobowiązani przez prawo do sporządzenia kopii Twojego dowodu tożsamości (więcej informacji w sekcji 5.4 (A) poniżej).
Bezpieczeństwo ma dla nas istotne znaczenie. Dlatego w określonych przypadkach możemy korzystać z kamer przemysłowych znajdujących wewnątrz i na zewnątrz budynków oraz kamer monitorujących obszary wokół budynków, a także kamer znajdujących się na pokładach samolotów i w określonych miejscach na lotniskach, gdzie jesteśmy aktywni (więcej informacji w poniższym punkcie 4.1 (H)).
(E) Informacje na temat naszego programu lojalnościowego dla firm
W następstwie dołączenia do naszego programu lojalnościowego dla firm bluebiz, będziemy gromadzić i wykorzystywać dane takie jak: numer członkowski, liczbę zebranych punktów blue credit, nagrody i korzyści, rodzaj i poziom członkostwa oraz inne informacje dotyczące członkostwa. Rejestrujemy również transakcje, w których zbierane są lub wydawane punkty blue credit. Zapisujemy, między innymi, takie dane jak; rodzaj transakcji (np. lot), datę transakcji, zdobyte lub wykorzystane punkty blue credit oraz informacje na temat dostawcy (Air France, KLM lub partner bluebiz).
(F) Komunikacja
Wysyłane do nas wiadomości e-mail, rozmowy z nami za pośrednictwem naszej strony internetowej lub kontakty z nami w mediach społecznościowych są przez nas rejestrowane. Jeśli do nas zadzwonisz, nasz dział obsługi klienta zarejestruje Twoje pytania i skargi w bazie danych. Możemy również nagrywać rozmowy telefoniczne w celach szkoleniowych oraz w ramach zapobiegania oszustwom i ich zwalczania. Rejestrujemy Twoje preferencje dotyczące komunikacji, np. subskrypcja lub rezygnacja z subskrypcji jednego z naszych newsletterów, subskrypcja newsletterów wysyłanych w ramach programów lojalnościowych lub dla naszych partnerów, wybór dotyczący otrzymywania informacji takich jak alerty na temat rezerwacji (karta pokładowa i aktualizacje statusu lotu) za pośrednictwem kanałów innych niż poczta e-mail (np. WhatsApp, Messenger lub WeChat).
(G) Informacje, które gromadzimy podczas korzystania z naszych stron internetowych, aplikacji mobilnych i innych usług cyfrowych
ii. Otrzymujemy automatyczne powiadomienia, gdy otwierasz wysłane przez nas wiadomości e-mail lub klikasz zawarte w nich łącza. Możemy łączyć te informacje z innymi danymi personalnymi, które już posiadamy.
iii. Możemy otrzymywać dane o Twojej lokalizacji, o ile wyrazisz na to zgodę.
iv. Możesz wyrazić zgodę na udostępnienie nam określonych danych zapisanych w swoim telefonie, takich jak zdjęcia i kontakty.
(H) Informacje związane z korzystaniem z mediów społecznościowych i wyszukiwarek internetowych
W zależności od wybranych ustawień możemy otrzymywać informacje od operatora sieci społecznościowej i wyszukiwarki, z których korzystasz. Na przykład, w przypadku logowania się do naszych usług przez konto w sieci społecznościowej, możemy zbierać informacje o Twoim profilu w tej sieci, takie jak dane kontaktowe, zainteresowania i kontakty. Otrzymujemy również statystyki odwiedzin od Meta powiązane z naszym profilem na Facebooku. KLM i Meta są wspólnie odpowiedzialne za te statystyki odwiedzin. Możesz skontaktować się z Meta lub Biurem ds. Prywatności KLM (patrz sekcja 8. poniżej), jeśli chcesz skorzystać ze swoich praw lub jeśli wnosisz skargę dotyczącą przetwarzania Twoich danych osobowych. Meta rozpatruje wnioski użytkowników o skorzystanie z przysługujących im praw oraz wszelkie ewentualne skargi. Jeśli będzie to konieczne, wesprzemy Meta podczas odpowiadania na Twoje prośby lub skargi. Więcej informacji na temat danych osobowych, które otrzymujemy od operatorów sieci społecznościowych i wyszukiwarek oraz sposobu zmiany ustawień znajdziesz na ich stronach internetowych i w polityce prywatności danego operatora.
(I) Informacje dobrowolnie udostępniane
Gromadzimy i wykorzystujemy informacje, które są nam udostępniane w sposób dobrowolny, takie jak zainteresowania i preferencje podane na naszej stronie, komentarze opublikowane na naszej stronie na Facebooku, informacje z wypełnionej ankiety lub zgłoszenia do konkursu. Przetwarzamy również dodatkowe informacje, które użytkownicy podają na swój temat w trakcie rejestracji, takie jak specjalne życzenia lub potrzeby.
(J) Nieodpowiednie zachowanie i niewłaściwe korzystanie z naszych usług
KLM prowadzi listę pasażerów, którzy wykazali się nieodpowiednim zachowaniem na pokładzie lub w jednym z naszych samolotów. Nieodpowiednie zachowania obejmują, między innymi, stworzenie zagrożenia, zakłócenie porządku publicznego, spowodowanie obrażeń u personelu naziemnego, załogi lub pasażerów oraz uszkodzenie naszej własności. Na potrzeby tej listy przetwarzamy imiona i nazwiska pasażerów, ich płeć, datę urodzenia, adres e-mail, szczegóły lotu, raport z rozmowy (tj. wynik postępowania prywatno-dowodowego), krótki opis faktyczny zdarzenia oraz stopień nasilenia zachowania, rodzaj i czas trwania nałożonych środków bezpieczeństwa oraz, w stosownych przypadkach, kopię oficjalnego raportu. Możemy udostępnić ograniczony zakres tych danych (imię i nazwisko, datę urodzenia i czas trwania nałożonego środka bezpieczeństwa) naszej spółce zależnej Transavia (więcej w sekcji 1. powyżej oraz 3. (G), 4.1. (G) i 5.3. poniżej). Dotyczy to również pasażerów, którzy korzystają z naszych usług w niewłaściwy sposób (w tym, z naszych programów lojalnościowych Flying Blue lub bluebiz). W tym celu przetwarzamy imiona i nazwiska pasażerów, daty urodzenia i numery biletów oraz krótki opis stanu faktycznego incydentu i stopnia nadużycia. Więcej informacji w sekcji 4.1 (G) poniżej.
2.2 Szczególne kategorie danych osobowych
Niektóre kategorie danych osobowych, takie jak dane ujawniające pochodzenie rasowe lub etniczne, bądź przekonania religijne lub filozoficzne, informacje dotyczące zdrowia i związane ze sprawami karnymi, podlegają bardziej rygorystycznym przepisom dotyczącym ochrony prywatności. Gromadzimy i wykorzystujemy te kategorie danych osobowych, na przykład w celu zapewnienia pasażerom pomocy lub udogodnień podczas podróży odpowiednich do ich stanu zdrowia, w celu spełniania próśb, zapewnienia bezpieczeństwa na pokładzie lub spełnienia wymogów ustawowych. Dane biometryczne również podlegają bardziej rygorystycznym przepisom. Zazwyczaj jednak nie gromadzimy ani nie wykorzystujemy danych biometrycznych (jak wskazano w sekcji 2.1 (D)).
4.1. Główne cele wykorzystywania danych osobowych (A) Świadczenie usług Wykorzystujemy informacje, o których mowa w punktach 2.1 (A)–(G), aby zarządzać rezerwacjami oraz organizować podróże i realizować zakupy. Na przykład aby wydać bilet, wykorzystujemy imię i nazwisko pasażera, numer paszportu i inne dane identyfikacyjne. Danych kontaktowych potrzebujemy, aby móc informować Cię o zmianach statusu lotu.
(F) Komunikacja z klientami Korzystamy z danych osobowych w celu komunikowania się w związku z naszymi usługami lub programami lojalnościowymi, odpowiadania na pytania lub rozpatrywania skarg.
(G) Nieodpowiednie zachowanie pasażerów i niewłaściwe korzystanie z naszych usług i. Informacje ogólne: KLM prowadzi listy pasażerów, którzy wykazali się nieodpowiednim zachowaniem lub niewłaściwie korzystali z naszych usług (więcej w punkcie 2.1 (J) powyżej). W zależności od stopnia nieodpowiedniego zachowania, KLM może (i) na okres trzech lat zastrzec przyjęcie takich pasażerów na pokład pod warunkiem spełnienia dodatkowych wymogów lub (ii) na okres (zwykle) pięciu lat odmówić ich przyjęcia na pokład. W przypadku okoliczności obciążających (takich jak powtarzające się wykroczenia), KLM może podjąć decyzję o odmowie przyjęcia pasażera na okres przekraczający pięć lat. W szczególnie poważnych przypadkach, KLM może nawet podjąć decyzję o odmowie przyjęcia pasażera na stałe. Stosujemy różne wytyczne dotyczące przetwarzania tych specjalnych informacji w odniesieniu do dzieci. Dzieci poniżej 15 roku życia wykazujące nieodpowiednie zachowanie nie są odnotowywane na liście. W przypadku dzieci w wieku od 15 do 16 lat, KLM może zastrzec ich przyjęcie na pokład pod warunkiem spełnienia określonych wymogów przez okres maksymalnie jednego roku. Pasażerowie, którym odmówiono wjazdu na okres co najmniej pięciu lat, zostaną osobiście poinformowani (w miarę możliwości pocztą elektroniczną) o fakcie umieszczenia ich na liście, przyczynie umieszczenia, a także o tym, jakie środki bezpieczeństwa zostały na nich nałożone, jak długo te środki będą obowiązywały i gdzie można złożyć skargę lub sprzeciw wobec ich umieszczenia na liście. Więcej informacji o dostępie do tych danych lub ich weryfikacji znajduje się poniżej w sekcji 8 „Twoje prawa”. ii. Nielegalne narkotyki: KLM otrzymuje od władz Holandii imiona i nazwiska pasażerów, którzy zeszli z pokładu na lotnisku Schiphol i u których Żandarmeria Królewska Holandii znalazła nielegalne narkotyki. Linie KLM mogą odmówić zawarcia umowy transportowej z takimi osobami przez okres 3 lat w przypadku bezpośrednich lotów z lotniska Amsterdam Schiphol do Surinamu, Aruby, Bonaire, St. Maarten lub Curaçao oraz w przypadku bezpośrednich lotów z tych krajów na lotnisko Schiphol. Możesz poprosić o dostęp do tych danych lub skorygowanie ich, przesyłając pisemny wniosek do Żandarmerii Królewskiej Holandii na adres: PO Box 90615, 2509 LP Haga, Holandia. Jeśli mieszkasz na Arubie, w Curaçao, Sint-Maarten, Surinamie lub Wenezueli, musisz dołączyć do pisemnego wniosku kopię paszportu.
(H) Prowadzenie działalności gospodarczej oraz przestrzeganie obowiązków ustawowych Gromadzimy, wykorzystujemy i przechowujemy dane osobowe zgodnie z opisem w punkcie 2 powyżej. Obejmuje to przeprowadzanie lotów, zapewnianie ich bezpieczeństwa oraz gromadzenie i prowadzenie dokumentacji.
W określonych przypadkach korzystamy z kamer przemysłowych. Dzięki temu zapewniamy m.in. bezpieczeństwo naszym pracownikom w miejscu pracy oraz ochronę mienia pasażerów i firmy KLM, a także wykrywamy niepożądane działania, takie jak kradzież lub oszustwo, aby im zapobiegać.
Na podstawie informacji dotyczących rezerwacji i towarzyszących im danych sprawdzamy, czy istnieją powody, dla których nie możemy wpuścić pasażerów na pokład, biorąc pod uwagę możliwe ograniczenia dotyczące ich przyjęcia w miejscu docelowym — wszystko zgodnie z Ogólnymi Warunkami Przewozu KLM. Kontrole te są przeprowadzane w sposób częściowo zautomatyzowany. Decyzję o niewpuszczeniu pasażera na pokład zawsze podejmuje pracownik — jeśli będzie to miało wpływ na Twój zaplanowany lot, otrzymasz od nas odpowiednią wiadomość.
Twoje dane przetwarzamy również w celu usprawnienia naszej działalności biznesowej. Na przykład wykorzystujemy nagrania rozmów telefonicznych do szkolenia naszych pracowników działu obsługi klienta (patrz punkt 2.1 (F)).
Ponadto przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu: wypełnienia naszych zobowiązań prawnych i podatkowych, zapobiegania oszustwom, kontroli oszustw oraz rozstrzygania sporów. W przypadku oszustwa lub niewłaściwego korzystania z naszych usług, możemy wprowadzić Twoich dane osobowe do naszych wewnętrznych systemów kontroli i ostrzegania przed oszustwami (parz punkt 4.1 (G) powyżej). 4.2. Konkretne usługi, aplikacje, wydarzenia, konkursy lub kampanie W przypadku konkretnych usług, aplikacji, wydarzeń, konkursów lub kampanii możemy gromadzić dane w innych celach niż te opisane w niniejszej polityce prywatności. Będziemy informować o tych celach w momencie rejestracji do usługi, wydarzenia, konkursu lub kampanii, lub podczas pobierania odpowiedniej aplikacji. 4.3. Podstawa prawna Możemy gromadzić i wykorzystywać dane osobowe tylko wtedy, gdy istnieje ku temu podstawa prawna. W wielu przypadkach potrzebujemy danych osobowych do odebrania rezerwacji, zorganizowania lotu lub zamówienia, obsługi członkostwa w programie lojalnościowym lub udzielenia odpowiedzi na pytania (patrz punkt 4.1 (A), (B) i (G) powyżej). W takich przypadkach podstawą prawną do przetwarzania danych jest fakt, że są one „niezbędne do realizacji umowy”. Jeśli wyraziłeś(-aś) zgodę na przetwarzanie (można ją wycofać w dowolnym momencie, więcej w sekcji 8 „Twoje prawa” poniżej), gromadzimy i wykorzystujemy takie dane na podstawie tej zgody. W określonych przypadkach możemy korzystać z Twoich danych osobowych, jeśli my lub osoby trzecie mamy w tym prawnie uzasadniony interes. Zawsze dokładnie rozważamy interes wszystkich stron, tj.: Twój, innych klientów oraz linii KLM. W oparciu o nasz uzasadniony interes wykorzystujemy dane osobowe, aby na przykład, zapewniać bezpieczeństwo, prowadzić badania statystyczne i marketing bezpośredni, przedstawiać spersonalizowane zniżki oraz oferty (więcej informacji w punktach 4.1 (C), (D), (E) i (G) powyżej). Może istnieć zobowiązanie prawne, z powodu którego musimy gromadzić i wykorzystywać dane, na przykład aby dopełnić formalności imigracyjnych (patrz punkt 4.1 (H)). Jeśli odmówisz podania danych osobowych, których wymagamy do realizacji umowy lub zachowania zgodności z obowiązkami prawnymi, nie będziemy w stanie zapewnić całości lub części usług, jakich od nas oczekujesz. Z tego powodu, możemy być zmuszeni anulować lot lub możemy nie być w stanie świadczyć zamawianych usług.dodatkowych. Jeżeli podasz niekompletne lub niedokładne dane, możemy być zmuszeni do uniemożliwienia Ci wejścia na pokład lub wjazdu na obce terytorium.
5.1. Informacje ogólne Możemy udostępniać Twoje dane osobowe podmiotom zewnętrznym w następujących przypadkach: (A) Aby organizować rezerwacje i podróże Aby obsługiwać rezerwacje oraz organizować podróże i zakupy, często musimy udostępniać dane osobowe naszym partnerskim liniom lotniczym, operatorom lotnisk oraz innym firmom zaangażowanym w organizację podróży (więcej informacje w punkcie 3.1 (B) powyżej, „Jak zbieramy dane”). Wymieniamy również Twoje dane z członkami SkyTeam i SkyTeam Alliance, aby zapewnić Ci płynną podróż (patrz punkt 1 powyżej). (B) Na potrzeby naszego programu lojalnościowego bluebiz dla firm Więcej informacji w punkcie „Kim jesteśmy” i w punkcie 3.1 (C) „Jak zbieramy dane”. (C) W przypadku kont firmowych Jeżeli zarezerwujesz lot za pomocą konta firmowego pracodawcy, będzie miał on dostęp do pewnych szczegółów rezerwacji, takich jak cena biletu, daty lotu i miejsce docelowe. Pracodawca samodzielnie odpowiada za sposób gromadzenia i wykorzystywania danych osobowych swoich pracowników oraz ma obowiązek ich o tym poinformować. (D) W celu zapewniania wsparcia lub usług dodatkowych Aby świadczyć usługi, korzystamy ze wsparcia lub dodatkowych usług osób trzecich, takich jak dostawcy IT, dostawcy mediów społecznościowych, agencje marketingowe oraz dostawcy usług prowadzenia analiz. Wszelkie takie podmioty zewnętrzne są zobowiązane do odpowiedniego zabezpieczenia danych osobowych i wykorzystywania ich wyłącznie zgodnie z naszymi instrukcjami. Grupa Air France-KLM przeprowadza transakcje biznesowe za pomocą scentralizowanych baz danych i systemów. Te scentralizowane bazy danych i systemy mogą być utrzymywane lub zarządzane przez jedną ze spółek grupy na potrzeby innych spółek grupy. Dodatkowo w celu osiągnięcia odpowiedniej wydajności określone funkcje mogą być realizowane przez jedną ze spółek grupy na rzecz innych spółek grupy. To oznacza, że spółki z naszej grupy mogą mieć dostęp do Twoich danych osobowych, aby realizować takie cele.. Spółki z naszej grupy mogą wykorzystywać Twoje dane osobowe wyłącznie w zakresie wymaganym do realizacji odpowiednich funkcji biznesowych oraz zgodnie z niniejszym oświadczeniem o ochronie prywatności. (E) W odniesieniu do usług płatniczych Aby przetwarzać płatności za Twoje podróże i zakupy, możemy współpracować z podmiotami zewnętrznymi oferującymi usługi płatnicze. W wielu przypadkach, dostawcy usług płatniczych przeprowadzają też kontrole zapobiegające oszustwom. Aby uzyskać więcej informacji na temat sposobów przetwarzania danych osobowych przez tych dostawców, należy zapoznać się z ich polityką prywatności. (F) Spersonalizowany marketing za pośrednictwem platform mediów społecznościowych Więcej informacji w punkcie 4.1 (E) w części „Cele, w których wykorzystujemy Twoje dane”. (G) Aby umożliwić naszym partnerom dostosowanie ich usług do Twojej podróży Możemy udostępniać Twoje niespersonalizowane informacje (cel podróży, data podróży, czas trwania podróży) partnerom oferującym dodatkowe usługi (np. zakwaterowanie w hotelu i wynajem samochodów), aby mogli oni zaproponować oferty dopasowane do Twojej podróży. Aby uzyskać więcej informacji na temat sposobów przetwarzania danych osobowych przez tych partnerów, należy zapoznać się z ich polityką prywatności. 5.2. Konkretne usługi, aplikacje, wydarzenia, konkursy lub kampanie W przypadku konkretnych usług, aplikacji, wydarzeń, konkursów lub kampanii możemy udostępnić Twoje dane osobom trzecim innym niż te opisane w niniejszym Oświadczeniu o ochronie prywatności, na przykład kiedy organizujemy kampanię lub wydarzenie przy współpracy z partnerem lub gdy integrujemy jego usługi w naszych aplikacjach. Poinformujemy Cię o tym podczas rejestrowania się w związku z daną usługą, wydarzeniem, konkursem czy kampanią lub podczas pobierania danej aplikacji. 5.3. Wymiana danych z Transavia
Linie lotnicze mają obowiązek zagwarantowania bezpieczeństwa lotu. W tym celu, KLM podejmuje pewne (niezbędne) środki bezpieczeństwa. Na przykład, KLM prowadzi listę pasażerów, którzy wykazywali nieodpowiednie zachowanie na ziemi lub na pokładzie (więcej w sekcji 2.1. (J) i 4.2 (G) powyżej). Na podstawie tej listy KLM może (i) na okres trzech lat obwarować przyjęcie takich pasażerów na pokład dodatkowymi warunkami lub (ii) na pewien okres odmówić im przyjęcia na pokład. Transavia, spółka zależna KLM, prowadzi podobną listę. W celu zwiększenia zakresu podjętych środków bezpieczeństwa wewnętrznego, KLM i Transavia wymieniają się danymi osobowymi pasażerów,co do których podjęto decyzję o odmowie przyjęcia na pokład (więcej w sekcji 4.1. (G) powyżej). Osoba, której KLM odmówił wpuszczenia na pokład, nie zostanie również przyjęta na pokład linii Transavia (i odwrotnie). Pasażer, który wykazał się nieodpowiednim zachowaniem, które doprowadziło do wpisania go na listę, zostanie o tym osobiście poinformowany przez linię lotniczą, w której doszło do tego incydentu.
5.4. Instytucje rządowe (A) Informacje ogólne Możemy być zobowiązani prawnie do gromadzenia danych osobowych przed podróżą do innego kraju i udostępniania ich instytucjom rządowym w krajach przewidzianych w planie podróży. Możemy być, na przykład, prawnie zobowiązani do gromadzenia i udostępniania Twoich danych identyfikacyjnych oraz informacji dotyczących rezerwacji i podróży tym instytucjom rządowym, w celach związanych z kontrolą graniczną, formalnościami imigracyjnymi, wjechaniem na terytorium danego państwa, zwalczaniem terroryzmu lub innych poważnych przestępstw (więcej w punkcie 5.4 (B) poniżej). Jeśli wyjeżdżasz z niektórych krajów, w szczególnych przypadkach jesteśmy prawnie zobowiązani do sporządzenia kopii paszportu i udostępnienia jej rządowi holenderskiemu na żądanie. Możemy być również ustawowo zobowiązani do udostępnienia danych dotyczących stanu zdrowia instytucjom rządowym w krajach przewidzianych w Twoim planie podróży, w celach związanych ze zdrowiem publicznym (więcej w sekcji 2.1 (D) powyżej). Udostępniamy także nagrania z kamer przemysłowych upoważnionym instytucjom, jeżeli jest to konieczne do zapewnienia bezpieczeństwa naszym pasażerom, pracownikom lub mieniu lub jeśli zobowiązuje nas do tego prawo (patrz punkt 4.1 (H) powyżej). (B) Dane w Rejestrze nazwisk pasażerów (PNR) i Rozszerzonych informacjach o pasażerach (API) i. Informacje ogólne: zgodnie z obowiązującymi europejskimi i lokalnymi przepisami i regulacjami jesteśmy zobowiązani do ujawniania danych PNR i API określonym agencjom rządowym.
6.1. Bezpieczeństwo (A) Nasze zobowiązanie Zapewnienie bezpieczeństwa i poufności Twoich danych osobowych jest dla nas priorytetem. Biorąc pod uwagę charakter Twoich danych osobowych oraz ryzyko związane z ich przetwarzaniem, wdrożyliśmy wszystkie odpowiednie środki techniczne i organizacyjne wymagane przez obowiązujące przepisy (w szczególności art. 32 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych – RODO), aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa, a w szczególności zapobiec przypadkowemu lub bezprawnemu zniszczeniu, utracie, zmianie, lub ujawnieniu danych, ingerencji w nie lub nieupoważnionemu dostępowi do nich. (B) Podejmowane przez nas środki bezpieczeństwa i Transakcje bankowe: jesteśmy zobowiązani do przestrzegania Standardu bezpieczeństwa danych w branży kart płatniczych (PCI DSS) ustanowionego przez radę PCI Security Standards Council (PCI SSC). Standard ten został stworzony w celu zwiększenia kontroli nad danymi posiadaczy kart, tak aby zmniejszyć liczbę oszustw związanych z wykorzystaniem instrumentów płatniczych. Wszyscy dostawcy usług KLM zobowiązani do przetwarzania danych kart bankowych muszą spełniać standard PCI DSS. Staramy się walczyć z kradzieżą tożsamości w Internecie. Z tego powodu korzystamy na przykład z urządzenia do wykrywania nieuczciwych płatności, które ma chronić Cię w przypadku zgubienia lub kradzieży karty bankowej. ii. Środki organizacyjne: wdrożyliśmy i utrzymujemy różne środki organizacyjne, które mają wzmacniać świadomość i poczucie odpowiedzialności u naszych pracowników. Realizujemy programy, które mają na celu zarówno podnoszenie świadomości, jak i promowanie dzielenia się dobrymi praktykami i standardami bezpieczeństwa. Zapewniliśmy naszym pracownikom dostęp do bogatego zbioru dokumentów dotyczących wyzwań w zakresie bezpieczeństwa informacji i ochrony prywatności. iii. Środki techniczne: we strictly control physical and logical access to internal servers hosting or processing your personal data. We protect our network with state-of-the-art hardware devices (Firewall, IDS, DLP etc.) as well as architectures (including secure protocols such as TLS 1.2) in order to prevent and limit the risk of cybercrime. (C) Ewolucja naszych systemów bezpieczeństwa Aby utrzymać odpowiedni poziom bezpieczeństwa, wdrożyliśmy wewnętrzne procesy oparte na najlepszych standardach (w szczególności na normach ISO 27000). Polegamy na ekspertach w tej dziedzinie, aby zagwarantować najlepszy możliwy poziom ochrony. W związku z tym pozostajemy w stałym kontakcie z NCSC (Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego).
(D) Jak się chronić Bezpieczeństwo i poufność danych osobowych zależą od tego, czy wszyscy trzymamy się najlepszych praktyk. Po dokonaniu rezerwacji otrzymujesz od nas plik ze szczegółowymi informacjami. Te szczegółowe informacje dotyczące rezerwacji muszą pozostać poufne. Ujawnienie ich innym pasażerom może umożliwić im dostęp do informacji o Twoich rezerwacjach za pośrednictwem naszych systemów lub systemów innych firm zaangażowanych w realizację podróży (np. biur podróży lub administratorów stron internetowych służących do wyszukiwania połączeń i dokonywania rezerwacji). Jeśli podróżujesz z innymi osobami i nie chcesz, aby Twoje dane osobowe zostały im ujawnione, zalecamy dokonanie osobnych rezerwacji. Radzimy również nie ujawniać nikomu haseł używanych do uzyskiwania dostępu do naszych usług, systematycznie wylogowywać się ze swojego profilu i konta w mediach społecznościowych (zwłaszcza w przypadku kont połączonych) oraz zamykać karty i okna przeglądarki po zakończeniu sesji, zwłaszcza w przypadku uzyskiwania dostępu do Internetu z publicznie dostępnego komputera. Dzięki temu nikt oprócz Ciebie nie będzie mógł uzyskać dostępu do Twoich danych osobowych. Aby zmniejszyć ryzyko związane z hakerstwem, zalecamy używać innego hasła do każdej usługi online. Nie ponosimy odpowiedzialności za kradzież danych z platformy, którą nie zarządzamy. Ponadto stanowczo zalecamy, aby nie udostępniać nikomu dokumentów wystawionych przez KLM, zawierających dane osobowe (karta pokładowa, numer biletu, itp.) ani innych informacji związanych z podróżą oraz nie publikować tych danych w mediach społecznościowych. Każdy kto zdecyduje się opublikować tego rodzaju dokumenty w mediach społecznościowych, powinien na własną rękę ze zrozumieniem zapoznać się z ogólnymi warunkami użytkowania, procedurami bezpieczeństwa i przetwarzania informacji oraz politykami prywatności odpowiednich sieci mediów społecznościowych. Nie ponosimy odpowiedzialności za sposób przetwarzania, przechowywania lub ujawniania danych w tych serwisach. Więcej informacji na temat środków bezpieczeństwa IT można znaleźć na naszym portalu bezpieczeństwa IT. (E) Zarządzanie zdarzeniami związanymi z bezpieczeństwem Nie jest możliwe zminimalizowanie ryzyka do zera — nawet jeśli wdrożymy wszystkie środki bezpieczeństwa uznawane powszechnie za adekwatne, mogą wystąpić nieprzewidziane okoliczności. Utrzymujemy specjalne procedury i zasoby w celu zarządzania zdarzeniami związanymi z bezpieczeństwem w najlepszy możliwy sposób. Wdrożyliśmy również specjalną procedurę mającą na celu ocenę możliwych naruszeń bezpieczeństwa, które mogą prowadzić do przypadkowego lub bezprawnego zniszczenia, utraty, zmiany, nieuprawnionego ujawnienia lub uzyskania dostępu do Twoich danych osobowych, powiadamianie właściwego organu nadzorczego w terminie określonym przez obowiązujące przepisy oraz powiadamianie klientów, gdy naruszenie może spowodować duże zagrożenie dla ich praw i swobód. Okresowo przeprowadzane są testy w celu kontroli funkcjonowania urządzeń bezpieczeństwa oraz adekwatności stosowanych procedur i urządzeń. 6.2. Przechowywanie
Nie przechowujemy Twoich danych osobowych dłużej niż jest to konieczne. To, jak długo przechowywane są Twoje dane osobowe, zależy od celów, w jakich są przetwarzane oraz obowiązujących ustawowych terminów ich przechowywania.
Ponadto partnerzy wspomniani w punkcie 5.1. (D) i dalszych, w tym firmy w naszej grupie, partnerskie linie lotnicze i usługodawcy, mogą wykonywać pracę w innym kraju. Może to oznaczać, że przekazujemy dane osobowe do krajów, w których ci partnerzy świadczą usługi.
Aby uzyskać więcej informacji na temat krajów, w których pracują nasi usługodawcy i do których przekazujemy dane osobowe, należy skontaktować się z Biurem ds. Prywatności KLM (patrz sekcja 8 „Twoje prawa” poniżej).
7.3. Możemy być zobowiązani do przekazania Twoich danych osobowych instytucjom rządowym krajów przewidzianych w planie podróży (więcej w punkcie 5.4 powyżej).
8.1. Możesz kontaktować się z naszym Biurem ds. Prywatności (więcej w punkcie 8.5 poniżej) w celu skorzystania z jakiegokolwiek prawa przysługującego Ci na mocy właściwego prawa ochrony danych, co obejmuje (A) prawo dostępu do swoich danych, (B) prawo do poprawienia swoich danych, (C) prawo do usunięcia swoich danych, (D) prawo do ograniczenia przetwarzania swoich danych, (E) prawo do przenoszenia danych oraz (F) prawo do niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych. Więcej informacji na temat tych praw przedstawiamy poniżej. Należy pamiętać, że mogą zaistnieć okoliczności, w których nie będziemy mogli w pełni spełnić Twojego żądania. Więcej informacji w punkcie 8.3 poniżej. (A) Prawo uzyskania dostępu Możesz zapytać, czy gromadzimy lub wykorzystujemy którekolwiek z Twoich danych osobowych — jeśli tak, możesz uzyskać dostęp do tych danych w formie kopii. (B) Prawo do sprostowania danych Masz prawo do zażądania poprawienia danych, w razie gdyby były nieprawidłowe lub niekompletne. Na żądanie poprawimy nieprawidłowe dane osobowe oraz, uwzględniając cele przetwarzania, uzupełnimy niekompletne dane osobowe. Może to wymagać przedstawienia uzupełniającego oświadczenia. (C) Prawo do usunięcia danych Masz prawo do usunięcia swoich danych osobowych. Oznacza to, że skasujemy wszystkie Twoje dane. Usunięcie Twoich danych osobowych ma miejsce jedynie w określonych przypadkach przewidzianych prawem i wyszczególnionych w artykule 17 RODO. Obejmuje to sytuacje, gdy dane osobowe nie są już potrzebne do celów, dla których zostały pierwotnie zgromadzone, oraz sytuacje, w których dane były przetwarzane niezgodnie z prawem. Ze względu na sposób, w jaki świadczymy określone usługi, może minąć trochę czasu, zanim niektóre kopie zapasowe zostaną usunięte.
W przypadku podejrzenia wystąpienia incydentu związanego z bezpieczeństwem lub (możliwego) naruszenia danych należy natychmiast skontaktować się z Biurem ds. Prywatności KLM (patrz punkt 8.5 poniżej).
(D) SkyTeam Alliance Jeśli chcesz skorzystać ze swoich praw dotyczących przetwarzania danych przez SkyTeam Alliance, skontaktuj się z Biurem ds. Prywatności KLM:
9.1. Niniejsze Oświadczenie o ochronie prywatności weszło w życie 6 grudnia 2024 r. i zastąpiło tym samym wersję z dnia 1 lutego 2024 r. Niniejsze Oświadczenie o ochronie prywatności jest od czasu do czasu modyfikowane. Będziemy informować Cię o wszelkich zmianach, zanim wejdą one w życie.