Twoja prywatność i ochrona
Oficjalne strony internetowe i numery telefonów
Jak rozpoznawać e-maile od KLM
Linie KLM przesyłają jedynie 3 rodzaje wiadomości e-mail:
- Informacje handlowe: wiadomości te dotyczą promocji, ofert specjalnych lub nowych miast docelowych i usług świadczonych przez linie KLM. Możesz je otrzymać jedynie po rejestracji. Nigdy nie poprosimy Cię o przekazanie danych osobowych w odpowiedzi na tego typu wiadomości. W celu zakończenia wszelkich czynności przekierujemy Cię teraz na stronę internetową linii KLM.
- Informacje na temat Twojej podróży: po dokonaniu rezerwacji możesz otrzymać e-mail z prośbą o podanie określonych informacji wymaganych przez władze kraju docelowego. Prześlemy Ci również e-mail z przypomnieniem o odprawie. Powyższe wiadomości zawsze zawierają określone informacje identyfikacyjne (np. numer rezerwacji lub numer Flying Blue). W celu zakończenia wszelkich czynności przekierujemy Cię teraz na stronę internetową linii KLM.
- Wysyłane przez linie KLM wiadomości z zaproszeniami do wzięcia udziału w ankietach mierzących poziom satysfakcji lub zgodności usług, takich jak „Obserwator Jakości”. Czytaj więcej o ankietach KLM, aby dowiedzieć się, co zawierają te wiadomości i z jakich adresów e-mail są wysyłane.
Wiarygodne adresy e-mail KLM
E-maile wysyłane z niżej wymienionych adresów są prawdziwymi wiadomościami od linii KLM wysyłanymi z najczęściej wykorzystywanych przez nas adresów.
- mail@klm-info.com
- KLM@klm-info.com
- klm_germany@klm-mail.com
- klm_deutschland@klm-mail.com
- Adresy e-mail kończące się na @klm-mail.com
- Adresy e-mail kończące się na @account-klm.com
- Adresy e-mail kończące się na @infos-klm.com
- Adresy e-mail kończące się na @ici-klm.com
- Adresy e-mail kończące się na @account-airfrance.com
- Adresy e-mail kończące się na @infos-airfrance.com
- Adresy e-mail kończące się na @info-airfrance.com
- Adresy e-mail kończące się na @service-airfrance.com
- Adresy e-mail kończące się na @ticket-airfrance.com
- Adresy e-mail kończące się na @connect-passengers.com
- Adresy e-mail kończące się na @bluebiz.com
- Adresy e-mail kończące się na @klm.com
Czasami możemy również wysłać Ci wiadomość e-mail z jednego z następujących adresów:
- klm_nederland@kIm-mail.com
- Jij_KLM@kIm-email.com
- jijenklmtoolbox@klm-email.com
- kIm_bluebiz@klm-email.com
- klm_blueline@klm-email.com
- KLM_Business_Update@kIm.com
- connectingchina@klm.com
- klm_nederland@klm.mail.com
- yourworld@yourworld.kIm.com
- KLM_highlights@klm-mail.com
- Klm_nederland@kIm.mail.com
- email@kIm-mail.com
- klm_luxembourg@klm-mail.com
- klm_belgie@kIm-mail.com
- kIm_belgique@kIm-mail.com
- klm_austria@klm-mail.com
- noreply_CSD@kIm.com
- noreply@gemailserver.com
- do_not_reply@info-flyingblue.com
- reservations.Japan@websupportklm.com
- AFKLMservices@iscits.com
- noreply@klmonline.com
- no-reply@qualtrics-survey.com
Jak rozpoznać fałszywy e-mail lub wiadomość
W Twojej skrzynce odbiorczej znalazła się wiadomość e-mail o niezarezerwowanym przez Ciebie locie? A może widzisz jakąkolwiek inną wiadomość, która wydaje Ci się fałszywa? Może to być próba wyłudzenia danych osobowych (tzw. phishing), próba zainfekowania komputera lub zachęta do wzięcia udziału w nieprawdziwej loterii lub konkursie. Fałszywe wiadomości e-mail mogą wyglądać tak samo, jak prawdziwe wiadomości przesyłane przez linie KLM.
Charakterystyczne cechy takich wiadomości:
- brak osobistego pozdrowienia
- prośba o pilną odpowiedź
- słaba gramatyka i błędy w pisowni
- link do nieznanej strony internetowej
Przykłady fałszywych e-maili
Niestety, obecnie wysyłanych jest wiele fałszywych e-maili, co sprawia wrażenie, że wysyła je KLM. KLM jednak nie jest za to odpowiedzialne. Na przykład:
- Wiadomości wysłane przez reply@blue55.squadrupee.com oraz innych nadawców nie pochodzą od KLM i zawierają informacje o konkursie, za który KLM nie odpowiada. Linki w tej wiadomości są przekierowaniem na stronę http://blue13.squadrupee.com, która nie jest stroną KLM.
- Wiadomości wysłane przez advertentie@deltrk.com oraz innych nadawców nie pochodzą od KLM i zawierają informacje o konkursie, za który KLM nie odpowiada. Linki w tej wiadomości są przekierowaniem na strony http://trk.lasurk.com/ or giveaways-web.com/, które nie są stronami KLM.
Jak postępować z fałszywymi wiadomościami
Zalecamy nie odpowiadać na taką wiadomość, nie klikać w żadne linki, nie otwierać żadnych załączników oraz nie podawać żadnych danych osobowych.
Powiadom nas!
Nieprawdziwe kampanie w mediach społecznościowych
W mediach społecznościowych (włączając Whatsapp) również można spotkać się z nieprawdziwymi kampaniami, oferującymi bezpłatne bilety lub bilety po obniżonych cenach. Obejmuje to tak zwane kampanie „polub i wygraj”. Zalecamy, by nie brać udziału w żadnych kampaniach, które nie zostały ogłoszone na zweryfikowanych, oficjalnych profilach KLM w mediach społecznościowych. W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt za pośrednictwem mediów społecznościowych.