Transfery
Karta pokładowa
W większości przypadków karta pokładowa na lot przesiadkowy jest wydawana przy odprawie na Twój pierwszy lot. Oznacza to, że nie musisz ponownie odprawiać się na następny lot. Jeśli jeszcze nie masz karty pokładowej na lot przesiadkowy, możesz udać się po nią do punktu transferowego lub automatu linii lotniczej, którą podróżujesz.
Transfer bagażu
W przypadku większości transferów nie musisz odbierać bagażu rejestrowanego. Pracownicy lotniska dopilnują, aby bagaż trafił na następny lot, więc musisz go odebrać tylko w mieście docelowym.
Jeśli masz przesiadkę w Stanach Zjednoczonych lub Chinach, prawdopodobnie będzie konieczne odebranie bagażu w celu jego ponownego nadania. Taka procedura jest spowodowana lokalnymi przepisami. Podczas nadawania bagażu powiadomimy Cię o konieczności ponownej odprawy w miejscu przesiadkowym. Musisz również odebrać swój bagaż i nadać go ponownie, jeśli masz rezerwację na osobny bilet linii lotniczych, które nie są partnerem SkyTeam.
Czas potrzebny na transfer
Wliczamy czas potrzebny na transfer do Twojej rezerwacji, więc nie powinno zabraknąć Ci czasu, by zdążyć na lot przesiadkowy. Radzimy jednak wziąć pod uwagę poniższą sugestię.
Lotnisko Amsterdam Schiphol
Minimalny wymagany czas transferu na lotnisku Amsterdam Schiphol wynosi zwykle około 50 minut. Pamiętaj jednak, że jeśli podróżujesz do kraju spoza strefy Schengen, musisz przejść dodatkowe kontrole bezpieczeństwa, co może wymagać więcej czasu.
Lotniska poza Holandią
Chcesz wiedzieć więcej o danym lotnisku? Odwiedź stronę internetową tego lotniska. Zwracaj uwagę na ekrany z informacjami na lotnisku – zobaczysz tam informacje na temat swojego następnego lotu.
Jeśli przesiadasz się w Bogocie na lot do Cartageny, musisz zabrać wszystkie swoje rzeczy i ponownie przejść przez kontrolę bezpieczeństwa. Należy pamiętać, że zakupione produkty bezcłowe muszą być zapieczętowane, w przeciwnym razie zostaną skonfiskowane podczas kontroli bezpieczeństwa.
Spóźnienie na lot
Nie udało Ci się zdążyć na lot ze względu na opóźnienie poprzedniego lotu lub inne nieoczekiwane okoliczności? Nie przejmuj się. Automatycznie zarezerwujemy dla Ciebie następny wolny lot. Wyślemy Ci powiadomienie z danymi nowego lotu. Jeśli nie masz połączenia z internetem na swoim urządzeniu, możesz pobrać dane lotu i wydrukować kartę pokładową w automacie lub punkcie transferowym. Nie musisz odbierać swojego bagażu. Zajmiemy się naklejeniem nowej etykiety i przekazaniem bagażu na Twój nowy lot.
Najczęściej zadawane pytania
Jeżeli rezerwujesz lot przesiadkowy obsługiwany przez KLM lub dowolną z naszych partnerskich linii lotniczych, Twój transfer jest chroniony: Jeśli spóźnisz się na lot przesiadkowy, Twoja rezerwacja zostanie przeniesiona na inny lot bez dodatkowych kosztów. Jeśli Twoje loty przesiadkowe obsługiwane są przez inne linie lotnicze, Twój transfer nie jest chroniony. Oznacza to konieczność samodzielnej rezerwacji nowego lotu, w przypadku opóźnienia uniemożliwiającego transfer na pierwotnie zaplanowany kolejny lot. Aby zapewnić sobie częściową ochronę w takiej sytuacji, możesz zarezerwować lot z własnym transferem w biurze podróży. W przypadku lotu z własnym transferem biuro podróży pomoże Ci zmienić rezerwację, jeśli którykolwiek z Twoich lotów jest opóźniony.
Tworząc rezerwacje dla naszych pasażerów, bierzemy pod uwagę czas potrzebny na transfer. Godziny przylotów i odlotów są skoordynowane w taki sposób, by możliwe było spokojne przedostanie się z jednego lotu na drugi.
Minimalny czas przesiadki na lotnisku Amsterdam Schiphol wynosi 40 minut w przypadku lotów w strefie Schengen i 50 minut w przypadku lotów spoza strefy Schengen. Informacje dotyczące innych lotnisk znajdziesz na stronach internetowych poszczególnych lotnisk.
To zależy! Jeśli podróżujesz do kraju spoza strefy Schengen, musisz ponownie przejść kontrolę bezpieczeństwa i okazać paszport. Jeśli przebywasz w strefie Schengen, żadne dodatkowe kontrole nie będą konieczne.
To, jak dokładnie odbywa się procedura transferu, czyli przesiadki z jednego lotu na drugi, zależy od tego, dokąd się wybierasz. Jeśli oba loty przesiadkowe są lotami SkyTeam, zadbamy o to, aby czas na przesiadkę był wystarczający a sam proces przesiadki jak najłatwiejszy.
Po zakończeniu pierwszego lotu i opuszczeniu pokładu należy udać się do bramki przypisanej do drugiego lotu. Może być konieczne:
- odebranie karty pokładowej na drugi lot;
- odebranie bagażu i nadanie go w ramach innej linii lotniczej;
- przejście dodatkowej kontroli bezpieczeństwa i paszportu.
Zazwyczaj nie. Jeśli jednak Twój lot przesiadkowy nie jest obsługiwany przez linię lotniczą SkyTeam, może być konieczne dokonanie ponownej odprawy, aby otrzymać kartę pokładową. Możesz to zrobić w punkcie transferowym lub w automacie samoobsługowym linii lotniczej, która obsługuje Twój lot.
Zazwyczaj nie. Personel lotniska zadba o to, aby Twój bagaż znalazł się na pokładzie następnego lotu.
Musisz jednak odebrać swój bagaż i nadać go ponownie, jeśli:
- Twój transfer ma miejsce w Stanach Zjednoczonych lub Chinach;
- jest obsługiwany przez linię lotniczą, która nie jest partnerem SkyTeam.