Formy płatności
Bezpieczne i poufne płatności
W przypadku płatności na stronie KLM.com szczegóły płatności są szyfrowane i przesyłane za pośrednictwem bezpiecznego połączenia. Szyfrowanie informacji przesyłanych online zależy od używanej przeglądarki i spełnia najwyższe normy.
Niektóre transakcje są przetwarzane za pośrednictwem naszych partnerów płatniczych, Worldline i Adyen. Przetwarzają oni płatności online i informacje o płatnościach w naszym imieniu. Szczegóły płatności przesyłane są do Worldline lub Adyen wyłącznie za pośrednictwem bezpiecznego połączenia. Dane nigdy nie są ujawniane, przekazywane stronom trzecim ani wykorzystywane do celów komercyjnych.
Możliwe formy płatności
Oferujemy różne formy płatności zależne od kraju, czasu rezerwacji oraz miejsca jej dokonania – na stronie KLM.com lub w aplikacji KLM.
Honorujemy karty American Express, AIR FRANCE KLM – AMERICAN EXPRESS, Diners Club, Discover, JCB (Japan Credit Bureau), Maestro, Mastercard, Visa, Visa Electron i UATP/AirPlus.
- Może obowiązywać dopłata do płatności.
- Niektóre karty wymagają użycia autoryzacji płatności 3DSecure.
Czym jest płatność 3D Secure?
3D Secure to funkcja uwierzytelniania właściciela karty, która chroni transakcje online. Podczas dokonywania zakupu w naszej witrynie lub aplikacji może zostać wyświetlony monit o uwierzytelnienie przy użyciu metody dostarczonej przez bank. To uwierzytelnienie weryfikuje, czy użytkownik jest prawowitym właścicielem używanej karty płatniczej i pomaga zapobiegać nieautoryzowanym transakcjom. Oznacza to, że zakupy online stają się bezpieczne.
Rezerwacja płatności
Przy płatności kartą debetową lub kredytową bank natychmiast zablokuje kwotę wymaganą do dokonania zakupu na koncie bankowym. Twoje konto zostanie oficjalnie obciążone, tak szybko jak sfinalizujemy Twoją płatność. Proces ten może potrwać do 30 dni.
W przypadku rezerwacji kilku biletów elektronicznych jednocześnie niektóre banki zwracają tylko część zarezerwowanej kwoty, po faktycznym uregulowaniu należności. To oznacza, że kolejna część kwoty pozostaje zablokowana do czasu wygaśnięcia autoryzacji. Niestety ta procedura jest poza naszą kontrolą. W takiej sytuacji radzimy skontaktować się z bankiem, aby poprosić o całkowite zwolnienie zarezerwowanej kwoty.
E-portfel
E-portfel pozwala łączyć różne opcje płatności, takie jak karta kredytowa i konto bankowe. Upewnij się, że możesz zapłacić całkowitą kwotę za pomocą swojego e-portfela. Niektóre e-portfele ograniczają kwotę, którą możesz jednorazowo zapłacić. Gdy tylko Twój dostawca e-portfela poinformuje nas, że płatność została dokonana, otrzymasz swój bilet elektroniczny na swój adres e-mail.
Oto przykłady dostępnych wiodących e-portfeli: PayPal, Apple Pay, Google Pay, WeChat Pay, Alipay oraz KakaoPay.
Proszę pamiętać, że może obowiązywać dopłata za dokonanie płatności.
PayPal
E-portfel PayPal umożliwia płacenie za zakupy online (brak takiej możliwości w przypadku kart American Express). Aby móc skorzystać z tej metody płatności, należy posiadać konto PayPal.
Bankowość internetowa lub bankowość internetowa w czasie rzeczywistym umożliwia płacenie za zakupy online. Akceptujemy płatności bankowe online za pośrednictwem iDEAL, FPX, CUP, Nordea, Trustly, Sofort, Pix i innych dostawców.
- Korzystając z bankowości internetowej, płacisz za pośrednictwem naszych partnerów płatniczych, Worldline lub Adyen.
- Może obowiązywać dodatkowa opłata za płatność.
Można dokonać płatności przelewem bankowym, jeżeli czas pomiędzy rezerwacją a wylotem wynosi co najmniej 10–14 dni. Zależnie od kraju lub regionu płatności realizowane poprzez przelew bankowy mogą być przetwarzane przez Worldline, naszego partnera w zakresie płatności, albo bezpośrednio przez KLM.
Instrukcje płatności
Dokonując rezerwacji, podajemy informacje bankowe niezbędne do przetworzenia przelewu bankowego, w tym kody IBAN i BIC konta bankowego odbiorcy. Płatności należy dokonać zgodnie z instrukcjami podanymi w wiadomości e-mail z potwierdzeniem rezerwacji. Wystawienie biletu elektronicznego może zostać opóźnione lub anulowane, jeśli nie otrzymasz całej kwoty na czas.
Pieniądze można przelać z konta bankowego za pomocą bankowości internetowej, formularza przelewu lub transakcji gotówkowej w banku. W instrukcjach płatności, w zależności od kraju, należy podać numer referencyjny (12-cyfrowy kod znajdujący się na stronie potwierdzenia płatności i w wiadomości e-mail z potwierdzeniem) lub kod rezerwacji. Informacje te pomagają nam powiązać płatność z rezerwacją. Po otrzymaniu pełnej płatności wyślemy bilet elektroniczny pocztą elektroniczną w ciągu 5 dni roboczych.
Bank może pobierać opłatę za transfer przy przelewach bankowych. W przypadku przelewów międzynarodowych oprócz ceny biletu elektronicznego pobierana jest zawsze opłata za przelew transgraniczny. Więcej informacji na temat (wysokości) tych opłat można uzyskać w banku.
Jeśli chcesz zapłacić w kasie biletowej, przynieś potwierdzenie rezerwacji lub kod rezerwacji otrzymany pocztą elektroniczną. Płatności należy dokonać zgodnie z instrukcjami podanymi w wiadomości e-mail z potwierdzeniem rezerwacji. Wystawienie biletu elektronicznego może zostać opóźnione lub anulowane, jeśli nie otrzymamy całej kwoty na czas. Może obowiązywać opłata rezerwacyjna oraz dodatkowa opłata za płatność.
Niektóre kasy biletowe na lotniskach lub w miastach nie przyjmują już gotówki. Prosimy się przygotować na płatność akceptowaną międzynarodowo kartą kredytową lub debetową.
Możesz zrealizować 1 lub więcej voucherów wydanych przez KLM i Air France, aby zapłacić online za rezerwację lub jej część. Pozostała wartość vouchera zostanie przeniesiona na nowy voucher.
- Vouchery są niezbywalne i muszą zostać wykorzystane dla pasażera, którego nazwisko widnieje na oryginalnym voucherze.
- Po dokonaniu rezerwacji biletu możesz zrealizować voucher w usłudze Moja Podróż, aby kupić dodatkowe opcje, takie jak wygodniejsze miejsce.
- Akceptujemy vouchery wydane przez KLM i Air France.
- Możesz zrealizować voucher wydany w innej walucie niż waluta rezerwacji.
- Każdy pasażer może wykorzystać maksymalnie 2 vouchery, a na jedną rezerwację można użyć maksymalnie 3 vouchery.
- Voucher jest ważny przez 12 miesięcy od daty wydania.
Płać w innej walucie
Zawsze podajemy ceny w jednej walucie. Mimo to w wielu krajach możesz wybrać inną walutę podczas płacenia różnymi kartami debetowymi i kredytowymi oraz za pośrednictwem PayPal.
- Przy przeliczaniu ceny lokalnej na preferowaną walutę płatności stosujemy kurs wymiany uwzględniający rynkową marżę walutową. Naszym celem jest utrzymanie tej marży na poziomie niższym niż marża, którą uwzględniłby bank wydający kartę kredytową lub debetową po przeliczeniu waluty. Jednakże KLM nie ponosi odpowiedzialności za różnice pomiędzy tymi kursami.
- Załóżmy, że wybrana waluta płatności różni się od waluty naliczonej na wyciągu z karty kredytowej lub debetowej. W takim przypadku bank wydający kartę przeliczy transakcję po swoim kursie. KLM nie ponosi odpowiedzialności za tę konwersję.
- Jeśli konto karty kredytowej lub debetowej zostało założone w innym kraju, instytucja wydająca kartę może doliczyć opłatę z tytułu „opłat zagranicznych” lub „opłat transgranicznych”. Zależy to od kraju i od banku. Opłaty te nie są związane z kursami wymiany walut. Twój bank może naliczyć tę opłatę niezależnie od waluty wybranej do płatności w KLM. Podlega to umowie między bankiem a posiadaczem karty. W związku z powyższym KLM nie ponosi odpowiedzialności za te opłaty.