Formy płatności
Możliwe formy płatności
Oferujemy różne metody płatności, w zależności od kraju i czasu rezerwacji. W niektórych krajach, w wypadku wybranych form płatności zostanie naliczona opłata.
Podczas rezerwacji biletu na KLM.com akceptujemy płatności kartami kredytowymi MasterCard, Visa i American Express. W zależności od kraju, w którym dokonujesz rezerwacji, możesz również użyć karty Diners Club, Discover, JCB (Japan Credit Bureau) lub UATP/Airplus. Może obowiązywać dopłata za korzystanie z karty kredytowej.
Dodatkowe zabezpieczenie
Niektóre banki oferują dodatkowe zabezpieczenie w postaci kodu PIN lub (jednorazowego) hasła. Dzięki temu zarówno bank, jak i my wiemy, że jesteś prawowitym właścicielem lub użytkownikiem karty.
Czy Twoja karta kwalifikuje się do zabezpieczenia „Visa Secure”, „Mastercard Identity Check” lub „American Express SafeKey”? Twoja płatność zostanie zaakceptowana tylko wtedy, gdy zostanie wprowadzony prawidłowy kod lub hasło. W celu uzyskania szczegółowych informacji, skontaktuj się z bankiem.
Rezerwacja płatności
W ciągu kilku dni po zarezerwowaniu biletu, Twoje konto bankowe zostanie obciążone kwotą potrzebną do zakupu. Twój bank rezerwuje tę kwotę do czasu sfinalizowania płatności, po czym Twoje konto zostanie oficjalnie obciążone. Proces ten może potrwać do 30 dni.
Przy zakupie wielu biletów w jednej transakcji niektóre banki błędnie rezerwują kwotę dwukrotnie: raz całą kwotę i raz za każdy pojedynczy bilet. Niestety ta procedura jest poza naszą kontrolą. W takiej sytuacji radzimy skontaktować się z bankiem, aby poprosić o zwolnienie zarezerwowanej kwoty.
Bankowość internetowa, zwana również „Bankowością online w czasie rzeczywistym” (RTOB), umożliwia płacenie za pośrednictwem iDEAL, FPX, CUP Online, Nordea, eNets, Trustly lub Sofort. Płatność przez RTOB jest bezpłatna przy rezerwacji dokonywanej na KLM.com. Możesz skorzystać z tej metody płatności do 2 godzin przed wylotem.
Po wybraniu lotu wybierz metodę bankowości internetowej odpowiednią dla Twojego kraju. Gdy bank poinformuje nas, że płatność została dokonana, otrzymasz e-bilet na wskazany adres e-mail. W większości krajów ten proces trwa zwykle mniej niż 1 godzinę.
Korzystając z bankowości internetowej, płacisz za pośrednictwem naszych partnerów Worldline ePayments lub Adyen.
Dzięki e-portfelowi możesz łączyć różne opcje płatności, takie jak karta kredytowa i konto bankowe. Możesz korzystać z następujących e-portfeli:
- PayPal: akceptowane na KLM.com w około 40 krajach (nie jest możliwe w przypadku kart American Express)
- Apple Pay: akceptowane w aplikacji KLM w wybranych krajach
- Google Pay: akceptowane w aplikacji KLM w wybranych krajach
- WeChat Pay: akceptowane tylko w Chinach
- Alipay: akceptowane w Chinach i Hongkongu (tylko lokalne karty kredytowe i debetowe)
Upewnij się, że możesz zapłacić całkowitą kwotę za pomocą swojego e-portfela. Niektóre e-portfele ograniczają kwotę, którą możesz jednorazowo zapłacić. Gdy tylko Twój dostawca e-portfela poinformuje nas, że płatność została dokonana, otrzymasz swój bilet elektroniczny na swój adres e-mail. Ten proces trwa zwykle mniej niż 1 godzinę.
W większości przypadków możesz zapłacić przelewem bankowym, jeśli między rezerwacją a wylotem pozostało co najmniej 10-14 dni.
Jeśli zdecydujesz się zapłacić przelewem bankowym, musisz podać kilka szczegółów. Oczywiście wszystkie informacje są traktowane jako poufne. Po dokonaniu rezerwacji otrzymasz kod referencyjny płatności składający się z 12 znaków. Kod ten służy do powiązania prawidłowej rezerwacji z płatnością. Dlatego upewnij się, że wpisujesz ten kod poprawnie podczas wykonywania przelewu.
Po otrzymaniu kodu referencyjnego płatności możesz przelać pieniądze ze swojego konta bankowego. Można to zrobić za pomocą bankowości internetowej, formularza przelewu lub transakcji gotówkowej w swoim banku. Pamiętaj, aby sfinalizować płatność w ciągu 48 godzin po dokonaniu rezerwacji.
Twój bank może naliczyć opłatę za przelew podczas korzystania z przelewów bankowych. W przypadku przelewów międzynarodowych do ceny biletu zawsze doliczana jest opłata za „przelew transgraniczny”. Więcej informacji na ten temat można uzyskać w swoim banku.
Jeśli nie otrzymamy całkowitej kwoty, wydanie biletu może się opóźnić. Po otrzymaniu całej kwoty otrzymasz e-bilet na swój adres e-mail. Otrzymanie biletu elektronicznego może potrwać do 5 dni roboczych po dokonaniu płatności.
Przelewami bankowymi zazwyczaj płacisz za pośrednictwem naszego partnera Worldline ePayments. W niektórych krajach musisz przesłać pieniądze bezpośrednio do nas: Arabia Saudyjska, Aruba, Bonaire, Chile, Chiny, Curacao, Egipt, Ekwador, Filipiny, Ghana, Indonezja, Iran, Kenia, Korea, Oman, Peru, Rwanda, Saint Martin, Surinam, Tanzania, Tajlandia, Uganda i Zambia. W każdym przypadku proces dokonywania płatności jest bezpieczny.
Nie ma możliwości opłacenia ubezpieczenia przelewem bankowym.
Możesz zapłacić gotówką lub kartą bankową z kodem PIN w kasie biletowej KLM po dokonaniu rezerwacji online. Jeśli chcesz zapłacić w kasie biletowej, pamiętaj o zabraniu ze sobą potwierdzenia rezerwacji lub kodu rezerwacji, który otrzymałeś e-mailem. Zazwyczaj nie są pobierane opłaty za płatność gotówką lub płatności potwierdzane kodem PIN.
Pamiętaj, że nie wszystkie kasy biletowe akceptują płatności gotówkowe. Akceptujemy płatności potwierdzane kodem PIN wyłącznie w naszych biurach w Holandii.
O Worldline ePayments i Adyen
Czy korzystasz z bankowości internetowej, płatności za pomocą portfeli elektronicznych lub przelewów bankowych? Płacisz za pośrednictwem naszych partnerów Worldline ePayments lub Adyen. Przetwarzają płatności online i informacje o płatnościach w naszym imieniu. Korzystamy z usług online światowej sieci Worldline ePayments i Adyen, aby zapewnić, że Twoja płatność odbywa się tak wydajnie i bezpiecznie, jak to tylko możliwe.
Twoje dane do płatności zostaną bezpiecznie przesłane do Worldline ePayments lub Adyen. Dane te będą używane tylko do przetworzenia transakcji; nigdy nie będą ujawniane ani przekazywane osobom trzecim ani wykorzystywane do celów komercyjnych. Bilet wyślemy do Ciebie e-mailem po otrzymaniu potwierdzenia całkowitej wpłaty.
Najczęściej zadawane pytania
Obsługujemy kilka metod płatności. Na etapie płatności możesz wybrać kartę kredytową, PayPal, iDEAL i inne.
Nie oferujemy metody płatności, która pozwala na płatność w ratach. Obsługujemy płatności kartą kredytową. Możesz skontaktować się z wystawcą karty kredytowej i zapytać kiedy musisz spłacić zakup.