Odszkodowanie

Twój lot został odwołany, opóźniony, lub dokonano zmiany rezerwacji? Może przysługiwać Ci prawo do odszkodowania lub uzyskania zwrotu nieprzewidzianych wydatków. Dowiedz się, jakie masz możliwości.

Nieprzewidziane wydatki

Jeśli w związku z opóźnieniem lub odwołaniem lotu poniosłeś/poniosłaś nieprzewidziane wydatki, jak np. dodatkowe koszty związane z posiłkami lub połączeniami telefonicznymi, możesz złożyć wniosek o ich zwrot.

Odszkodowanie

Może przysługiwać Ci stała kwota odszkodowania, jeśli spełniasz następujące trzy warunki:

  • Twój lot został opóźniony lub odwołany, w wyniku czego czas przybycia był opóźniony o więcej niż 3 godziny w stosunku do planowanego;
  • podróżujesz lotem rozpoczynającym się z lotniska w UE lub lotem obsługiwanym przez wspólnotowego przewoźnika lotniczego z wylotem z lotniska w kraju trzecim do lotniska w UE, chyba że rzeczonym kraju trzecim mają zastosowanie lokalne przepisy prawne;
  • opóźnienie lub odwołanie lotu nie było spowodowane szczególnymi okolicznościami, takimi jak ekstremalne warunki pogodowe, niestabilna sytuacja polityczna lub strajki stron trzecich.

Rodzaje voucherów

Jeśli przysługuje Ci rekompensata, otrzymasz voucher podróżny (zwany również voucherem EMD). Wysokość rekompensaty zależy od rodzaju vouchera.

Sprawdź, która z sytuacji dotyczy Twojej podróży:

  • Czy Twój pierwotny lot miał odbywać się na dystansie 1.500 km lub mniejszym? Otrzymasz voucher typu A o wartości 350 EUR (nie podlega zwrotowi) lub 250 EUR (podlega wymianie na gotówkę).
  • Czy Twój pierwotnie zaplanowany lot miał odbywać się na terenie Unii Europejskiej i na dystansie większym niż 1500 km lub poza Unią Europejską i na dystansie większym niż 1500 km ale mniejszym niż 3500 km? Otrzymasz voucher typu B o wartości 500 EUR (nie podlega zwrotowi) lub 400 EUR (podlega wymianie na gotówkę).
  • Czy Twój pierwotnie zaplanowany lot miał być lotem poza granicami Unii Europejskiej na dystansie większym niż 3500 km? Otrzymasz voucher typu C o wartości 800 EUR (nie podlega zwrotowi) lub 600 EUR (podlega wymianie na gotówkę).

Rekompensata zostanie udzielona Ci w formie bezzwrotnego vouchera lub vouchera podlegającego wymianie na gotówkę. Zostanie to wskazane na otrzymanym voucherze podróżnym.

Możesz użyć bezzwrotnego vouchera podróżnego, aby kupić nowy lot lub dodatkowe opcje. Voucher podlegający wymianie możesz wymienić na gotówkę lub użyć do zakupu nowego lotu lub dodatkowych opcji. Jeżeli zdecydujesz się użyć vouchera do nabycia nowego lotu lub dodatkowych opcji, zastosowanie ma wyższa wartość vouchera.

Redukcja odszkodowania

Have you arrived less than 2 hours (voucher type A), 3 hours (voucher type B), or 4 hours (voucher type C) after your original flight was scheduled to arrive? Then your compensation might be reduced by 50%.

Wniosek o voucher już złożony?

Będziesz otrzymywać wiadomości e-mail z informacjami o statusie swojego wniosku. Możesz też sprawdzić status złożonego wniosku w zakładce Moja Podróż. Aby to zrobić, zaloguj się używając nazwiska i kodu rezerwacji.

Korzystanie z vouchera

Otrzymasz e-mail z numerem vouchera, który składa się z 13 cyfr zaczynających się od 074. Numer vouchera znajdziesz również w swoim profilu. Voucher jest ważny przez rok od momentu jego otrzymania.

Możesz wykorzystać maksymalnie dwa vouchery KLM jako formę płatności za nowy bilet KLM, Air France, Delta Air Lines lub Virgin Atlantic oraz opcje dodatkowe. Jeśli nie wydasz całej kwoty za jednym razem, pozostałe środki otrzymasz w formie nowego vouchera.

Pamiętaj, że nie możesz użyć vouchera, aby zapłacić za KLM Holidays lub podatki od biletów nagrodowych Flying Blue.

Wymień na gotówkę

Posiadasz voucher podlegający zwrotowi i chcesz go wymienić na gotówkę? Możesz to zrobić w łatwy sposób. Jeśli nie wiesz jeszcze, czy chcesz wykorzystać voucher na zakup nowego biletu, nie ma powodu do zmartwień: Możesz wnioskować o wymianę vouchera na środki pieniężne przez rok od momentu otrzymania go.

Najczęściej zadawane pytania