Zwrot kosztów
Jak złożyć wniosek o zwrot kosztów
Możesz złożyć wniosek o zwrot środków pieniężnych za niewykorzystany etap podróży za pośrednictwem internetowego systemu obsługi zwrotów. System sprawdza, czy przysługuje Ci pełny, czy tylko częściowy zwrot środków pieniężnych. Możesz również do nas zadzwonić, ale miej na uwadze, że może się to wiązać z naliczeniem opłaty.
Czas przetwarzania wniosku wynosi zwykle od dwóch do czterech tygodni. Przypominamy, że złożenie wniosku o zwrot kosztów jest równoznaczne z natychmiastową rezygnacją z wszystkich lotów w ramach danej rezerwacji. Jeżeli Twój lot jeszcze się nie odbył, prosimy o złożenie wniosku o zwrot kosztów na czas. W przeciwnym razie nasz personel pokładowy będzie spodziewał się Ciebie w dniu lotu na pokładzie, a to może opóźnić cały proces wejścia na pokład dla wszystkich pozostałych pasażerów.
Rezerwacja nie była dokonywana za pośrednictwem KLM?
Niestety, w przypadku rezerwacji dokonanych za pośrednictwem biura podróży nie ma możliwości skorzystania z internetowego systemu obsługi zwrotów. W takiej sytuacji, w celu uzyskania zwrotu, zalecamy kontakt z biurem podróży. Dane kontaktowe znajdziesz na stronie internetowej biura. Jednak jeśli wolisz, możesz skontaktować się z nami, a my pomożemy w procesie ubiegania się o zwrot.
W jakiej sytuacji przysługuje zwrot kosztów
Prosimy o uważne sprawdzenie, czy przysługuje Ci pełen zwrot kosztów. To pozwoli uniknąć nieprzyjemnej niespodzianki.
Opłaty lotniskowe
Radzimy zawsze złożyć wniosek o zwrot kosztów, nawet w przypadku biletu niepodlegającemu zwrotowi. Jeśli nie wszedłeś/weszłaś na pokład samolotu, możesz otrzymać zwrot za niewykorzystane opłaty lotniskowe.
Opóźniony lub anulowany lot
Każdy pasażer może wnioskować o zwrot kosztów za lot linią KLM w następujących przypadkach:
- Twój lot został odwołany i nie skorzystałeś/skorzystałaś z lotu zamiennego.
- Zdecydowałeś/zdecydowałaś się nie skorzystać z lotu wychodzącego na terenie Europy, ponieważ odlot był opóźniony o ponad 90 minut, a Twój lot powrotny zaplanowany był na ten sam dzień.
- Zdecydowałeś/zdecydowałaś się nie skorzystać z lotu, ponieważ nastąpiła zmiana rozkładu o co najmniej 3 godziny w przypadku lotów w Europie lub co najmniej 5 godzin w przypadku lotów międzykontynentalnych.
- Nie chciałeś/chciałaś lecieć do miejsca docelowego, ponieważ zaplanowane połączenie w punkcie przesiadkowym nie było możliwe z powodu opóźnienia, a Twój lot przesiadkowy był opóźniony:
- o co najmniej 90 minut w przypadku powrotu tego samego dnia;
- o co najmniej 3 godziny w przypadku lotów w Europie lub 5 godzin w przypadku lotów międzykontynentalnych.
Rezygnacja z lotu
Lecisz klasą Economy czy Premium Comfort? Sprawdź typ swojego biletu, aby dowiedzieć się, czy możesz ubiegać się o zwrot kosztów. Opłata za rezerwację, opłata za ponowne wydanie biletu (jeśli obowiązuje) i dopłaty nie podlegają zwrotowi.
- Bilety typu Standard oraz Light: nie podlegają zwrotowi
- Bilety typu Flex: podlegają zwrotowi, za opłatą lub bez niej, w zależności od taryfy, w jakiej dokonano zakupu
Podróżujesz w klasie Business? Sprawdź typ swojego biletu, aby dowiedzieć się, czy możesz ubiegać się o zwrot kosztów. Warunki mogą różnić się w zależności od lotu. Z warunkami można się zapoznać podczas dokonywania rezerwacji. Zostaną one też umieszczone w wiadomości e-mail z potwierdzeniem rezerwacji.
Wyjątkowe okoliczności
Być może zajdzie potrzeba anulowania lub przełożenia podróży z powodu okoliczności pozostających poza Twoją kontrolą. W zależności od sytuacji możesz poprosić o przedłużenie okresu ważności Twojego biletu, voucher podróżny o tej samej wartości co niewykorzystana część biletu lub, w niektórych przypadkach, wyjątkowy zwrot pierwotnej płatności.
Voucher podróżny (przed wylotem do miasta docelowego):
- Jeśli istnieje medyczny powód, dla którego nie możesz podróżować
- W przypadku śmierci członka najbliższej rodziny pasażera
Przedłużenie okresu ważności biletu (po wylocie do miasta docelowego):
- Jeśli istnieje medyczny powód, dla którego nie możesz podróżować
- W przypadku śmierci członka najbliższej rodziny pasażera
- Jeśli podróżujesz z osobą, która zmarła podczas podróży
Wyjątkowy zwrot pierwotnej płatności:
- Jeśli Twój wniosek o wizę został odrzucony przez władze lokalne
- W przypadku śmierci pasażera
Jeśli wyjątkowy zwrot nie jest możliwy w Twojej sytuacji, zawsze możesz poprosić o zwrot zgodnie z zasadami obejmującymi Twoją taryfę.
Następnie możesz złożyć wniosek o kwotę niepodlegającą zwrotowi (w przypadku korzystania z ubezpieczenia podróżnego).
Możemy poprosić Cię o przedstawienie dowodu wystąpienia nadzwyczajnych okoliczności, dlatego prosimy o zachowanie wszelkich certyfikatów i innych dokumentów, które mogą okazać się potrzebne.
Jeśli chcesz ubiegać się o zwrot pieniędzy za bilet zarezerwowany za pośrednictwem biura podróży, zalecamy najpierw skontaktować się z pracownikami tego biura. Mają oni wszystkie informacje potrzebne do zorganizowania takiego zwrotu. W przypadku jakichkolwiek trudności możesz skontaktować się z nami, aby otrzymać pomóc w uzyskaniu zwrotu. Zrób to za pośrednictwem strony Skontaktuj się z nami.
Różnica między taryfami
Jeżeli Twoja rezerwacja obejmowała miejsce w klasie Premium Comfort lub Business, ale Twoja podróż odbyła się w klasie niższej, możesz ubiegać się o zwrot różnicy cen między taryfami po zakończeniu podróży. W przypadku podwyższenia klasy podróży dokonanego w ramach oferty last minute przysługuje Ci zwrot kosztów takiego podwyższenia. Czy któraś z Twoich ostatnich podróży odbyła się w klasie niższej lub podwyższono Ci klasę podróży w ramach oferty last minute?
Najczęściej zadawane pytania
Jest taka możliwość! Sprawdź warunki biletu, aby dowiedzieć się, czy przysługuje Ci zwrot kosztów. Zwrot kosztów może przysługiwać Ci również wtedy, gdy wystąpią nadzwyczajne okoliczności.
Tak, w niektórych przypadkach możesz liczyć na pełen zwrot kosztów biletu w gotówce.
- Jeśli Twój lot został odwołany i nie skorzystałeś/skorzystałaś z lotu zamiennego.
- Jeśli Twój lot był opóźniony powyżej określonego czasu.
- Jeśli masz bilet podlegający zwrotowi.
Sprawdź pełne warunki na naszej stronie internetowej.