Zwrot kosztów

Jednak nie planujesz odbyć zarezerwowanego lotu KLM? Najprawdopodobniej przysługuje Ci zwrot kosztów biletu. Wyjaśniamy naszą politykę dotyczącą zwrotów: Kiedy przysługuje Ci prawo do zwrotu kosztów i jak się o to ubiegać?

Jak złożyć wniosek o zwrot kosztów

Możesz złożyć wniosek o zwrot środków pieniężnych za niewykorzystany etap podróży za pośrednictwem internetowego systemu obsługi zwrotów. System sprawdza, czy przysługuje Ci pełny, czy tylko częściowy zwrot środków pieniężnych. Możesz również do nas zadzwonić, ale miej na uwadze, że może się to wiązać z naliczeniem opłaty.

Czas przetwarzania wniosku wynosi zwykle od dwóch do czterech tygodni. Przypominamy, że złożenie wniosku o zwrot kosztów jest równoznaczne z natychmiastową rezygnacją z wszystkich lotów w ramach danej rezerwacji. Jeżeli Twój lot jeszcze się nie odbył, prosimy o złożenie wniosku o zwrot kosztów na czas. W przeciwnym razie nasz personel pokładowy będzie spodziewał się Ciebie w dniu lotu na pokładzie, a to może opóźnić cały proces wejścia na pokład dla wszystkich pozostałych pasażerów.

Sprawdź status swojego wniosku o zwrotu kosztów

Czy złożyłeś(-aś) już wniosek o zwrot kosztów? Możesz w łatwy sposób sprawdzić status złożonego wniosku.

Rezerwacja nie była dokonywana za pośrednictwem KLM?

Niestety, w przypadku rezerwacji dokonanych za pośrednictwem biura podróży nie ma możliwości skorzystania z internetowego systemu obsługi zwrotów. W takiej sytuacji, w celu uzyskania zwrotu, zalecamy kontakt z biurem podróży. Dane kontaktowe znajdziesz na stronie internetowej biura. Jednak jeśli wolisz, możesz skontaktować się z nami, a my pomożemy w procesie ubiegania się o zwrot.

W jakiej sytuacji przysługuje zwrot kosztów

Prosimy o uważne sprawdzenie, czy przysługuje Ci pełen zwrot kosztów. To pozwoli uniknąć nieprzyjemnej niespodzianki.

Opłaty lotniskowe

Radzimy zawsze złożyć wniosek o zwrot kosztów, nawet w przypadku biletu niepodlegającemu zwrotowi. Jeśli nie wszedłeś/weszłaś na pokład samolotu, możesz otrzymać zwrot za niewykorzystane opłaty lotniskowe.

Opóźniony lub anulowany lot

Każdy pasażer może wnioskować o zwrot kosztów za lot linią KLM w następujących przypadkach:

  • Twój lot został odwołany i nie skorzystałeś/skorzystałaś z lotu zamiennego.
  • Zdecydowałeś/zdecydowałaś się nie skorzystać z lotu wychodzącego na terenie Europy, ponieważ odlot był opóźniony o ponad 90 minut, a Twój lot powrotny zaplanowany był na ten sam dzień.
  • Zdecydowałeś/zdecydowałaś się nie skorzystać z lotu, ponieważ nastąpiła zmiana rozkładu o co najmniej 3 godziny w przypadku lotów w Europie lub co najmniej 5 godzin w przypadku lotów międzykontynentalnych.
  • Nie chciałeś/chciałaś lecieć do miejsca docelowego, ponieważ zaplanowane połączenie w punkcie przesiadkowym nie było możliwe z powodu opóźnienia, a Twój lot przesiadkowy był opóźniony:

- o co najmniej 90 minut w przypadku powrotu tego samego dnia;

- o co najmniej 3 godziny w przypadku lotów w Europie lub 5 godzin w przypadku lotów międzykontynentalnych.

Rezygnacja z lotu

Lecisz klasą Economy czy Premium Comfort? Sprawdź typ swojego biletu, aby dowiedzieć się, czy możesz ubiegać się o zwrot kosztów. Opłata za rezerwację, opłata za ponowne wydanie biletu (jeśli obowiązuje) i dopłaty nie podlegają zwrotowi.

  • Bilety typu Standard oraz Light: nie podlegają zwrotowi
  • Bilety typu Flex: podlegają zwrotowi, za opłatą lub bez niej, w zależności od taryfy, w jakiej dokonano zakupu

Podróżujesz w klasie Business? Sprawdź typ swojego biletu, aby dowiedzieć się, czy możesz ubiegać się o zwrot kosztów. Warunki mogą różnić się w zależności od lotu. Z warunkami można się zapoznać podczas dokonywania rezerwacji. Zostaną one też umieszczone w wiadomości e-mail z potwierdzeniem rezerwacji.

Wyjątkowe okoliczności

Być może zajdzie potrzeba anulowania lub przełożenia podróży z powodu okoliczności pozostających poza Twoją kontrolą. W zależności od sytuacji możesz poprosić o przedłużenie okresu ważności Twojego biletu, voucher podróżny o tej samej wartości co niewykorzystana część biletu lub, w niektórych przypadkach, wyjątkowy zwrot pierwotnej płatności.

Voucher podróżny (przed wylotem do miasta docelowego):

  • Jeśli istnieje medyczny powód, dla którego nie możesz podróżować
  • W przypadku śmierci członka najbliższej rodziny pasażera

Przedłużenie okresu ważności biletu (po wylocie do miasta docelowego):

  • Jeśli istnieje medyczny powód, dla którego nie możesz podróżować
  • W przypadku śmierci członka najbliższej rodziny pasażera
  • Jeśli podróżujesz z osobą, która zmarła podczas podróży

Wyjątkowy zwrot pierwotnej płatności:

  • Jeśli Twój wniosek o wizę został odrzucony przez władze lokalne
  • W przypadku śmierci pasażera

Jeśli wyjątkowy zwrot nie jest możliwy w Twojej sytuacji, zawsze możesz poprosić o zwrot zgodnie z zasadami obejmującymi Twoją taryfę.

Poproś o zwrot pieniędzy za bilet.

Następnie możesz złożyć wniosek o kwotę niepodlegającą zwrotowi (w przypadku korzystania z ubezpieczenia podróżnego).

Możemy poprosić Cię o przedstawienie dowodu wystąpienia nadzwyczajnych okoliczności, dlatego prosimy o zachowanie wszelkich certyfikatów i innych dokumentów, które mogą okazać się potrzebne.

Jeśli chcesz ubiegać się o zwrot pieniędzy za bilet zarezerwowany za pośrednictwem biura podróży, zalecamy najpierw skontaktować się z pracownikami tego biura. Mają oni wszystkie informacje potrzebne do zorganizowania takiego zwrotu. W przypadku jakichkolwiek trudności możesz skontaktować się z nami, aby otrzymać pomóc w uzyskaniu zwrotu. Zrób to za pośrednictwem strony Skontaktuj się z nami.

Różnica między taryfami

Jeżeli Twoja rezerwacja obejmowała miejsce w klasie Premium Comfort lub Business, ale Twoja podróż odbyła się w klasie niższej, możesz ubiegać się o zwrot różnicy cen między taryfami po zakończeniu podróży. W przypadku podwyższenia klasy podróży dokonanego w ramach oferty last minute przysługuje Ci zwrot kosztów takiego podwyższenia. Czy któraś z Twoich ostatnich podróży odbyła się w klasie niższej lub podwyższono Ci klasę podróży w ramach oferty last minute?

Złóż wniosek o zwrot różnicy cen między taryfami

Najczęściej zadawane pytania