Pozwolenie medyczne
W jakiej sytuacji potrzebujesz pozwolenia medycznego?
Potrzebujesz pozwolenia medycznego, jeśli:
- cierpisz na chorobę zakaźną;
- potrzebujesz pomocy medycznej lub urządzenia medycznego;
- cierpisz na schorzenie, które może doprowadzić do sytuacji zagrażającej życiu lub w związku ze schorzeniem możesz wymagać specjalnej opieki medycznej niezbędnej dla Twojego bezpieczeństwa;
- nie możesz korzystać z siedzenia w standardowej, pionowej pozycji;
- cierpisz na chorobę lub jesteś w stanie fizycznym skutkującym nietypowym zachowaniem, które może negatywnie wpływać na wygodę i samopoczucie innych pasażerów lub załogi, bądź potencjalnie zagrażać bezpieczeństwu lub punktualności lotu;
- cierpisz na zaburzenia psychiczne i podróżujesz w pojedynkę, ale wymagasz pomocy innej osoby;
- niedawno przechodziłeś/przechodziłaś operację (w tym zabiegi chirurgii kosmetycznej).
Uzyskanie pozwolenia medycznego
Skonsultuj się ze swoim lekarzem, żeby otrzymać pozwolenie medyczne. Wypełnij samodzielnie formularz A dotyczący informacji medycznych i poproś lekarza o wypełnienie i podpisanie formularza B. Prześlij do nas formularze co najmniej 48 godzin przed odlotem.
Karta medyczna dla uczestników programu lojalnościowego (Frequent Traveller Medical Card)
Jeśli latasz samolotem co najmniej dwa razy w roku i cierpisz na jakieś schorzenie, możesz złożyć wniosek o kartę medyczną dla uczestników programu lojalnościowego (FREMEC). Dzięki temu każdorazowe wypełnianie formularzy podczas podróży nie będzie konieczne. Nadal jednak należy dokonać rezerwacji co najmniej 48 godzin przed lotem.
Chcesz złożyć wniosek o FREMEC? Upewnij się, że formularze A i B są całkowicie wypełnione i wyślij wiadomość e-mail do KLM CARES.
Słonecznik ukrytych niepełnosprawności
Słonecznik ukrytych niepełnosprawności (Sunflower lanyard) to międzynarodowy symbol oznaczający niewidoczną gołym okiem niepełnosprawność. Smycz umożliwia pasażerom z niewidoczną niepełnosprawnością dyskretne poinformowanie innych, że mogą potrzebować dodatkowego wsparcia, pomocy lub więcej czasu. Prosimy zauważyć, że samo posiadanie Słonecznika ukrytych niepełnosprawności nie jest gwarancją otrzymania asysty, ale dołożymy wszelkich starań.
Chcesz zamówić Słonecznik ukrytych niepełnosprawności? Możesz to zrobić na stronie internetowej Hidden Disabilities Sunflower. Pamiętaj, aby zamówić smycz z dużym wyprzedzeniem, ponieważ jej dostarczenie może potrwać do dwóch tygodni.
Jeżeli potrzebujesz asysty podczas podróży, skontaktuj się z KLM CARES.
Najczęściej zadawane pytania
Na ogół KLM nie widzi przeciwskazań, by pasażerowie z założonym gipsem odbywali podróż lotniczą.
Lecisz samolotem w ciągu 48 godzin po urazie i masz założony gips okrężny? W takiej sytuacji, będzie konieczne jego rozcięcie aby móc odbyć lot. Istnieje ryzyko zwiększonego obrzęku podczas lotu.
Czy gips jest wokół nogi? W takim wypadku zasięgnij porady lekarza w zakresie zapobiegania zakrzepicy. Aby móc unieść nogę podczas lotu, radzimy zarezerwować przedłużony podnóżek w przypadku lotów w Europie. Z tego powodu w przypadku lotów międzynarodowych zalecamy rezerwację klasy Business.
Dla Twojej wygody i bezpieczeństwa radzimy poprosić lekarza o podpisanie formularza pozwolenia medycznego, który możesz zabrać ze sobą. Upewnij się, że formularz zawiera datę urazu i rodzaj gipsu, który masz (szyna, gips okrężny z szyną lub gips okrężny).