Opóźniony bagaż
Zgłaszanie opóźnionego bagażu
Nie możesz znaleźć swojego bagażu po przylocie? Zgłoś to online w ciągu 48 godzin od chwili przylotu. Opóźniony bagaż można również zgłosić przy stanowisku bagażowym przed opuszczeniem lotniska. Po dokonaniu zgłoszenia otrzymasz raport dotyczący opóźnienia bagażu (PIR) wraz z numerem referencyjnym sprawy. Dzięki temu numerowi możesz śledzić status swojej deklaracji.
Gdy opóźniony bagaż dotrze na lotnisko, firma kurierska skontaktuje się z Tobą. Po otrzymaniu potwierdzenia planowanego czasu dostawy, bagaż zostanie dostarczony.
Zgłaszanie opóźnionego bagażu na lotnisku
Miej na uwadze, że obecnie zgłoszenie zagubienia bagażu online nie jest możliwe w przypadku przylotu do następujących miast: Aberdeen, Birmingham, Bristol, Cardiff, Edinburgh, Glasgow, Humberside, Inverness, Leeds Bradford, London City, London Heathrow, Manchester, Newcastle, Norwich, Southampton lub Teesside.
Jeżeli po przybyciu do któregokolwiek z tych miejsc zorientujesz się, że Twój bagaż zaginął, zgłoś to w odpowiednim punkcie obsługi bezpośrednio na lotnisku. Na szczęście w 90% przypadków udaje nam się odnaleźć bagaż w ciągu 3 dni!
Śledzenie opóźnionego lub zagubionego bagażu
Zgłosiłeś(-aś) już swój opóźniony bagaż? Po upływie 24 godzin od zgłoszenia możesz sprawdzić status w systemie śledzenia bagażu, używając swojego nazwiska i numeru referencyjnego sprawy.
Czy podczas podróży zatrzymujesz się w kilku miastach docelowych? Możesz zmienić adres tymczasowy w systemie śledzenia bagażu.
W rzadkich przypadkach, gdy nie uda nam się odnaleźć Twojego bagażu w ciągu 21 dni, skontaktuj się z Centrum kontaktu z klientem KLM. Omówimy z Tobą kolejne kroki, takie jak złożenie reklamacji.
Najczęściej zadawane pytania
Nie możesz znaleźć swojego bagażu po przylocie? Zgłoś zagubiony bagaż w punkcie odbioru bagażu, najlepiej jeszcze przed opuszczeniem lotniska. W większości przypadków możesz również zgłosić zagubienie bagażu online. Prosimy o zrobienie tego w ciągu 48 godzin od przylotu.
Po złożeniu zgłoszenia otrzymasz numer referencyjny, który pozwoli Ci sprawdzać jego status. Na szczęście większość bagaży udaje się odnaleźć w ciągu 3 dni!
In almost all cases (except the UK), you can report your delayed baggage online within 48 hours of arrival. Please have your booking code at hand. When filling in the form, you will read how to proceed next.
If this report does not work online, you can also see an agent upon arrival at the airport or call the KLM Customer Contact Centre.
Status swojego bagażu można sprawdzić za pomocą naszej informacji o śledzeniu online. Prosimy o przygotowanie numeru referencyjnego i nazwiska, których użyto podczas rejestracji opóźnionego bagażu.
Jeśli nie uda nam się odnaleźć Twojego bagażu po 21 dniach, skontaktuj się z nami, aby ustalić jakie są kolejne kroki.
Nie mamy ustalonej kwoty. W rzadkich przypadkach, gdy nie uda nam się odnaleźć Twojego bagażu w ciągu 21 dni, skontaktuj się z Centrum kontaktu z klientem KLM. Omówimy z Tobą kolejne kroki.
W przypadku opóźnienia w dostarczeniu bagażu, uzasadnione wydatki na tzw. artykuły pierwszej potrzeby zostaną zwrócone. Prosimy o zachowanie dowodów zakupu.
Tak, możesz zmienić adres dostarczenia online. Prosimy o przygotowanie numeru referencyjnego i nazwiska, których użyto podczas rejestracji opóźnionego bagażu. Aby upewnić się, że do dostarczenia bagażu używane są prawidłowe informacje, uprzejmie prosimy o jak najszybsze powiadomienie nas o tym fakcie.
W większości przypadków opóźniony bagaż udaje się odnaleźć w ciągu 3 dni! Gdy bagaż zostanie znaleziony, skontaktujemy się z Tobą, aby ustalić sposób jego dostarczenia.
Po zgłoszeniu opóźnionego bagażu można było wybrać wiele opcji zwrotu. Jeśli wybrana została opcja „odbiór na lotnisku” i otrzymałeś(-aś) wiadomość, że bagaż dotarł, możesz przyjechać na lotnisko, aby go odebrać. Niestety, przyjazd na lotnisko przed otrzymaniem tej wiadomości nic nie da.
Mimo że Twój bagaż jest wyposażony w urządzenie śledzące, takie jak AirTag lub SmartTag, uprzejmie prosimy o nieprzyjeżdżanie na lotnisko.
Urządzenie śledzące może dostarczać informacji o lokalizacji bagażu, ale nie jest połączone z naszymi systemami. Ze względu na wewnętrzne procesy i procedury celne, może minąć trochę czasu, zanim Twój bagaż będzie dostępny do dostarczenia lub odbioru, w zależności od opcji na lotnisku.
Zapewniamy, że otrzymasz powiadomienie, gdy Twój bagaż będzie gotowy do odbioru lub dostarczenia. Nie zapomnij aktywować trybu Utracony na urządzeniu śledzącym i zaktualizować swoje dane kontaktowe. Pomoże nam to w razie potrzeby szybko się z Tobą skontaktować.
Jeśli zgłoszenie nie jest możliwe online, możesz również udać się do stanowiska w hali bagażowej po przybyciu na lotnisko lub skontaktować się z Centrum kontaktu z klientem KLM.