Profil firmy KLM

Firma KLM powstała 7 października 1919 roku, co czyni ją najstarszą linią lotniczą na świecie wciąż działającą pod swoją oryginalną nazwą.

Grupa KLM

34,1 mln przewiezionych pasażerów i 621 000 ton ładunku towarowego – dzięki takim wynikom KLM i KLM Cityhopper tworzą serce Grupy KLM. Dzięki rozległej sieci 92 europejskich miast i 70 destynacjom na innych kontynentach, KLM oferuje bezpośrednie połączenia do kluczowych ośrodków biznesowych na całym świecie.

KLM jest partnerem sojuszu biznesowego SkyTeam, który oferuje pasażerom jeszcze więcej możliwości, latając do 1063 destynacji w 173 krajach. Grupa KLM obejmuje również będące w całości własnością firmy podmioty zależne: Transavia i Martinair. Transavia jest w Holandii wiodącą tanią linią lotniczą, która w 2018 roku przewiozła prawie 9 milionów pasażerów, oferując loty z Amsterdamu, Eindhoven i Rotterdamu.

Kierując się zasadą, że ludzie są kluczem do tworzenia marki, jesteśmy przekonani, że możemy odegrać znaczącą rolę, nieustannie oferując naszym klientom niezapomniane doświadczenia. Ta motywacja jest wpisana w nasze DNA. Obdarzamy naszych pasażerów szczerą troską, co sprawia, że czują się oni docenieni, zadowoleni i spokojni.

Po fuzji z Air France w 2004 roku, KLM realizuje koncepcję jednej Grupy Air France-KLM: dwie linie lotnicze i trzy kluczowe obszary ich działalności, tj. pasażerowie, ładunek oraz inżynieria i obsługa techniczna. Razem z Air France, KLM odgrywa wiodącą rolę w europejskim sektorze transportu lotniczego. KLM dąży do rentownego wzrostu, aby osiągnąć swoje własne cele komercyjne, jak również bardziej ogólne cele ekonomiczne i społeczne.

KLM intensywnie wspiera zrównoważony rozwój na lotnisku Schiphol w Amsterdamie i dąży do wejścia na każdy rynek, który może przyczynić się do poprawy jakości świadczonych usług. Ponadto KLM stara się, by wszystkich uczestników w sektorze lotniczym obowiązywały równe reguły.