Różnorodność i inkluzywność w KLM
"The ocean of the air unites all people."
- Albert Plesman, founder of KLM Royal Dutch Airlines
Kim jesteśmy
Jesteśmy globalną linią lotniczą i łączymy ludzi od ponad 100 lat. Od 1919 roku zbliżamy do siebie światy i ludzi. Nasza ojczyzna, Holandia, od dawna jest skrzyżowaniem dróg i miejscem spotkań ludzi z różnych kultur, środowisk i o różnych perspektywach.
Oto czym pragniemy się wyróżniać:
- Znaczące relacje: sercem naszej organizacji jest nasz personel, który tworzy ciepłe i osobiste relacje z naszymi klientami.
- Sprawne połączenia: zapewniamy terminowe przyloty i odloty oraz płynne transfery naszym pasażerom na lotnisku Schiphol, w tym w ramach naszej sieci partnerskiej.
Kontrola i spokój ducha: pomagamy klientom podróżować pewnie dzięki przejrzystym informacjom i możliwości płynnego dostosowywania podróży do ich potrzeb.
Świat, w którym działamy
Prawie 80% podróżujących z nami osób jest narodowości innej niż holenderska. Wierzymy w wartość budowania znaczących relacji z ludźmi na całym świecie. Szacuje się, że 10% światowej populacji identyfikuje się jako osoby należące do społeczności LGBTIQ+. Ponad miliard ludzi na całym świecie dotkniętych jest jakąś formą niepełnosprawności lub zaburzeń funkcjonalnych. Staramy się, aby nasz personel uwzględniał i odzwierciedlał różnorodność wszystkich podróżujących z nami osób i całego społeczeństwa.
W co wierzymy
Nasz personel składa się z osób w różnym wieku, różnej płci, orientacji, pochodzenia etniczno-kulturowego, osobowości, doświadczeń i nie tylko. Zróżnicowana i inkluzywna kultura firmy kształtuje właściwe nastawienie personelu, pozwalając świadczyć najlepsze usługi i dbać o najwyższą jakość obsługi.
Wierzymy również, że zróżnicowane i inkluzywne miejsce pracy może przynieść korzyści KLM jako firmie. Każde z nas wnosi do pracy niepowtarzalną perspektywę i doświadczenie życiowe. Co najważniejsze, razem i indywidualnie możemy dokonać pozytywnej zmiany dla naszych pasażerów i wydobyć to, co najlepsze w nas.
Droga do inkluzywności to nieustanny proces uczenia się. Z pokorą przyjmujemy, że podróż ta trwa nieprzerwanie. Dlatego każdego dnia dbamy o inkluzywność, uczymy się i nieustannie doskonalimy.
Inclusion is not just about meeting standards; it’s about unlocking potential. By celebrating both our commonalities and our differences, we become wiser.
We are strongly motivated in creating memorable experiences for the many diverse passengers we serve by creating a welcoming and respectful environment.
- Barry ter Voert, CXO KLM
Co robimy
Oto niektóre z działań, projektów i inicjatyw, które podejmujemy, aby każda osoba czuła się mile widziana, szanowana i doceniana:
- Wciąż podnosimy poprzeczkę w dążeniu do równowagi płci.
- Wsłuchujemy się w potrzeby naszych pasażerów, personelu, kierownictwa i społeczeństwa poprzez ankiety, badania i analizy zaangażowania.
- Podnosimy świadomość naszych uprzedzeń poprzez szkolenia i warsztaty, w tym briefingi przed lotem i podczas procesu rekrutacji.
- Wprowadzamy opcje dla osób, które nie identyfikują się jako mężczyźni lub kobiety, takie jak wybranie „Mx” podczas procesu rezerwacji i odprawy, w sekcji Moja Podróż itp., aby umożliwić tytułowanie neutralne płciowo.
- Z myślą o osobach z widocznymi lub niewidocznymi niepełnosprawnościami dbamy o wsparcie przed podróżą, zapewniamy szczegółowe informacje na temat usług specjalnych, szeroko zakrojone szkolenia personelu pod kątem empatycznej i wrażliwej pomocy, nowatorskie modyfikacje samolotów, takie jak szersze przejścia i dostępne toalety, a także kompleksową pomoc w poruszaniu się od odprawy po miejsce docelowe.
Pomoże nam to stworzyć lepsze i bardziej inkluzywne warunki dla podróżujących z nami osób.
Pracownicze grupy wsparcia
Wspieramy również działanie poniższych grup pracowniczych. Grupy te wspierają różnorodność społeczności w KLM i propagują równość szans oraz włączanie każdej osoby zatrudnionej w KLM:
KLM Over the Rainbow to sieć organizacyjna, która reprezentuje, wspiera i zbliża społeczność LGBTIQ+ (lesbijki, geje, osoby biseksualne, transpłciowe, interpłciowe i queer). Over the Rainbow pragnie, aby każda osoba LGBTIQ+ mogła być w pracy sobą oraz czuła się zauważona, doceniona, wspierana i bezpieczna.
Connecting Colours angażuje się w tworzenie bezpiecznego społecznie środowiska pracy, które jest wolne od niepożądanych zachowań, takich jak rasizm, dyskryminacja i mikroagresja. Dlatego Connecting Colours zwraca na to uwagę w całej firmie i buduje świadomość ukrytych osądów, które prowadzą do nieświadomych uprzedzeń.
Women on Board to sieć kobiet w KLM. Ma na celu zbliżanie i inspirowanie kobiet z różnych środowisk, o różnych umiejętnościach i cechach. Sieć buduje świadomość różnorodności płci i dąży do bardziej przejrzystej i inkluzywnej organizacji.
YoungKLM zbliża młode osoby pracujące w KLM poprzez treści i wydarzenia networkingowe o charakterze społecznym. YoungKLM ma zachęcać do rozwoju osobistego, łącząc personel z inspirującymi osobami i organizując wydarzenia poszerzające sieć kontaktów oraz pozwalające lepiej poznać firmę.
Experienced KLM wierzy w siłę doświadczenia osób 50+ i chce uświadamiać organizacji ich potencjał. Nawiązują one kontakty w ramach aktywnej grupy docelowej oraz z innymi pokoleniami i sieciami.