Sieć i sojusze
Miasta docelowe, do których lata KLM
KLM regularnie dodaje nowe kierunki i anuluje mniej rentowne trasy. Aby uzyskać najlepsze możliwości rentownego wzrostu, zwraca szczególną uwagę na lokalny rozwój gospodarczy i turystyczny, a także na relacje z Holandią. W 2024 roku linie KLM będą latać do 156 miast docelowych, 92 w Europie i 64 międzykontynentalnych.
Dzięki współpracy z partnerskimi liniami lotniczymi KLM może zaoferować połączenia z 525 dodatkowymi miastami docelowymi. Do prawie każdego miejsca na świecie można dotrzeć z lotniska Amsterdam Schiphol lub przez nie
Współpraca z partnerskimi liniami lotniczymi
Strategia dotycząca partnerskich linii lotniczych KLM składa się z 3 podstawowych elementów. Po pierwsze, udział w transatlantyckiej spółce joint venture z Air France, Delta Air Lines i Virgin Atlantic. Po drugie, udział w spółce joint venture z Air France i China Eastern Airlines na trasach między Europą i Chinami. Po trzecie, szerokie spektrum partnerów o wspólnych kodach na każdym kontynencie pozwala KLM rozszerzyć swoją obecność na całym świecie. Przykładem tego są partnerstwa z Kenya Airways we wschodniej Afryce, Copa Airlines w Ameryce Środkowej, Korean Air i Garuda w północnej i południowo-wschodniej Azji, Indigo w Indiach i Qantas w Australii.
Ponadto nasze strategiczne partnerstwo z GOL w Brazylii ma zasadnicze znaczenie dla pozostania pierwszym wyborem dla wszystkich klientów podróżujących między Europą a Brazylią i resztą Ameryki Południowej. KLM ściśle współpracuje z Air France na całym świecie. KLM i Air France są aktywnymi uczestnikami SkyTeam, sojuszu 19 linii lotniczych na całym świecie, aby wspólnie oferować swoim klientom najbardziej innowacyjne i dostosowane do ich potrzeb produkty.
Połączone węzły lotnicze
Lotnisko Amsterdam Schiphol jest najważniejszym węzłem w siatce połączeń KLM. Dla Air France jest to paryskie lotnisko Charles de Gaulle. Połączenie Air France KLM korzysta z systemu dwóch węzłów, w którym sieci są ze sobą ściśle powiązane. Nowe kierunki wzmacniają pozycję węzłów, a tym samym zwiększają atrakcyjność lotniska Amsterdam Schiphol dla pasażerów i przewoźników frachtu.