Warunki opcjonalnej usługi asysty dla osób niepełnoletnich podróżujących bez opieki

1. Usługa asysty dla osób niepełnoletnich podróżujących bez opieki (Unaccompanied Minor)

1.1 Dokonując rezerwacji online na lot linią KLM, możliwe jest wykupienie opcjonalnej usługi asysty dla osób niepełnoletnich podróżujących bez opieki (usługi UM). Poprzez Centrum kontaktu z klientem KLM możliwe jest też wykupienie takiej usługi w przypadku lotów obsługiwanych przez linie Air France i Delta.

1.2 Opcjonalna usługa UM jest dostępna dla dzieci w wieku od 15 lat do 17 lat włącznie, podróżujących samodzielnie lub podróżujących w innej klasie podróży niż ich rodzic lub towarzysząca im osoba dorosła. Podany przedział wiekowy obowiązuje w momencie odbywania podróży.

1.3 Lot dla dziecka podróżującego samodzielnie wraz z opcjonalną usługą UM należy zarezerwować co najmniej 24 godziny przed odlotem.

1.4 Za odpowiednią opłatą z tytułu opcjonalnej usługi UM oferujemy następujące usługi:

  • Przed odlotem i po przylocie, personel KLM lub personel wynajęty przez KLM, będzie towarzyszył Twojemu dziecku w drodze do i z samolotu. Personel ten będzie również towarzyszył Twojemu dziecku w przypadku opóźnienia.
  • Podczas lotu nasz personel pokładowy będzie czuwał nad Twoim dzieckiem.
  • Będziemy Cię informować o wszelkich zmianach w planie lotu Twojego dziecka.
  • Na koniec podróży osobiście odprowadzimy Twoje dziecko do osoby upoważnionej do jego odebrania.

1.5 Niezbędnym warunkiem skorzystania z opcjonalnej usługi UM jest wypełnienie formularza zgody na samodzielną podróż dziecka. Ponadto w niektórych krajach mogą obowiązywać także inne, dodatkowe wymogi. Pamiętaj o sprawdzeniu lokalnych przepisów obowiązujących w miejscu docelowym.

Tu znajdziesz więcej informacji na temat formularza zgody dotyczącego osób niepełnoletnich podróżujących za granicę (wyłącznie w języku angielskim)

1.6 Abyśmy mogli towarzyszyć Twojemu dziecku podczas podróży, personel KLM musi zostać do tego upoważniony. W tym celu należy wypełnić formularz Handling Advice i złożyć go przy stanowisku odprawy na lotnisku. Formularz Handling Advice należy wypełnić podczas rezerwacji. Można go następnie modyfikować online w zakładce Moja Podróż lub podczas odprawy online. Po dokonaniu odprawy, wprowadzanie zmian w formularzu Handling Advise możliwe jest wyłącznie poprzez kontakt telefoniczny z Centrum kontaktu z klientem KLM. Pamiętaj o zabraniu ze sobą na wszystkie loty czterech wydrukowanych egzemplarzy najnowszej wersji formularza Handling Advise. Każdy z egzemplarzy musi być podpisany przez rodzica lub opiekuna dziecka, osobę odprowadzającą dziecko przed odlotem oraz osobę upoważnioną do odebrania dziecka w miejscu docelowym.

Przejdź do Moja Podróż

1.7 Na lotnisku podczas odprawy zostaniesz poproszony o złożenie oświadczenia, że Twoje dziecko jest zdrowe i może odbyć lot. Konieczne jest również wyrażenie zgody na to, że w zależności od kierunku podróży dziecko może zostać poddane badaniom zdrowotnym (np. sprawdzeniu temperatury) pod nadzorem personelu towarzyszącego dziecku.

1.8 Opłata za opcjonalną usługę UM jest zróżnicowana; minimalna opłata wynosi 100 EUR za lot w jedną stronę. Prosimy zwrócić uwagę, że ceny zostaną przeliczone na lokalną walutę. W przypadku niektórych krajów może zostać doliczony także podatek lokalny.

Dopłata za usługę w przypadku biletów w jedną stronęCena
Loty bezpośrednie na terenie Europy100 EUR
Bezpośrednie loty międzykontynentalne150 EUR
Lot z lotniska europejskiego przez lotnisko Amsterdam Schiphol do innego lotniska europejskiego200 EUR
Lot z lotniska europejskiego przez lotnisko Amsterdam Schiphol do lotniska międzykontynentalnego (lub w odwrotną stronę)250 EUR
Lot z lotniska międzykontynentalnego przez lotnisko Amsterdam Schiphol do innego lotniska międzykontynentalnego300 EUR
Lot KLM pomiędzy dwoma lotniskami innymi niż lotnisko Amsterdam Schiphol100 EUR
Z lotniska Amsterdam Schiphol przez miasto docelowe na terenie USA do innego lotniska międzykontynentalnego250 EUR

1.9 Niniejsze warunki opcjonalnej usługi UM stanowią integralną część Ogólnych Warunków Przewozu KLM, które dotyczą rezerwacji dokonanej dla Twojego dziecka.

2. Zmiany i zwrot kosztów

2.1 Warunki dokonywania zmian i zwrotu kosztów w związku z zarezerwowaną opcjonalną usługą UM są zgodne z warunkami Twojego biletu.

2.2 Jeżeli dokonasz zmiany lotu lub części lotu na lot obsługiwany przez linię inną niż Air France, KLM lub Delta, nie będziemy mogli świadczyć opcjonalnej usługi UM i wystawimy voucher na zwrot kosztów.

3. Jak wykorzystywane są Twoje dane kontaktowe

3.1 Udostępnione nam dane kontaktowe przetwarzane są zgodnie z Oświadczeniem o ochronie prywatności KLM.