Warunki wyboru miejsca
1. Miejsca standardowe i miejsca z dodatkową przestrzenią na nogi
1.1 „Wyjątkowo wygodne miejsce” oznacza miejsce Economy Comfort, miejsce z dodatkową przestrzenią na nogi, miejsce w rzędzie składającym się z 2 miejsc lub miejsce w przedniej części. Rodzaje wyjątkowo wygodnych miejsc na pokładzie samolotów KLM różnią się od siebie i nie muszą gwarantować dodatkowy komfort, jako że ich kategoria obejmuje miejsca standardowe, które są najczęściej rezerwowane.
1.1.1 „Miejsce standardowe” oznacza standardowe miejsce w Klasie Economy przed rozpoczęciem odprawy (rezerwacja za opłatą).
1.1.2 „Miejsce Premium Comfort” oznacza miejsce Premium Comfort przed rozpoczęciem odprawy (rezerwacja za opłatą).
1.1.3 „Miejsce w Klasie Business” oznacza miejsce w Klasie Business przed rozpoczęciem odprawy (rezerwacja za opłatą).
1.2 Linie KLM oferują wyjątkowo wygodne miejsca w Klasie Economy. Linie Delta Air Lines oferują miejsca Delta Comfort + w Klasie Economy. Zarezerwowanie jednego z tych miejsc, o ile są dostępne, jest możliwe za dodatkową opłatą.
1.3 Członkowie Flying Blue Elite oraz SkyMiles Elite mogą rezerwować konkretne wyjątkowo wygodne miejsca i miejsca standardowe bezpłatnie lub po obniżonych cenach.
1.4 Dołożymy wszelkich starań, aby spełnić Państwa prośbę dotyczącą przydzielenia wyjątkowo wygodnego miejsca, miejsca standardowego lub miejsca Delta Comfort +. Jednakże zastrzegamy sobie prawo do przydzielenia lub zmiany wyjątkowo wygodnych miejsc, miejsc standardowych lub miejsc Delta Comfort + w każdej chwili, nawet po wejściu na pokład samolotu, ze względów organizacyjnych, bezpieczeństwa lub ochrony. Ostateczna decyzja należy do personelu naziemnego oraz załogi obsługującej lot w danym dniu. Więcej informacji na temat zwrotów kosztów zawiera punkt (3) poniżej.
2. Wymagania i kwalifikacje
2.1 Aby skorzystać z wyjątkowo wygodnego miejsca, miejsca standardowego lub Delta Comfort + oświadczają Państwo i zapewniają, że posiadają kompetencje prawne do zawarcia niniejszej umowy, i następnie do związania się warunkami tej umowy oraz
2.2 Oświadczają Państwo, że wszystkie informacje podane przez Państwa w celu otrzymania określonego miejsca są prawidłowe, a także, że nie będą Państwo dokonywać żadnych spekulacyjnych, fałszywych lub nieuczciwych rezerwacji. Oświadczają Państwo również, że będą dokonywać wyłącznie rezerwacji dla siebie lub innej osoby, w której imieniu są Państwo uprawnieni występować i która spełnia wymagania określone w paragrafie 2.1.
2.3 Wybierając miejsca sąsiadujące z wyjściami ewakuacyjnymi w samolocie są Państwo w stanie zrozumieć instrukcje dot. bezpieczeństwa, udzielić pomocy w sytuacji zagrożenia, a tym samym są Państwo wystarczająco silni, zręczni, a także posiadają Państwo pełną zdolność poruszania się oraz nie przyjmują Państwo żadnych leków, które mogłyby wpływać na Państwa sprawność zgodnie z wymogami właściwych zapisów prawa i przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa.
3. Zwrot kosztów
3.1 W przypadku gdy nie zostanie Państwu przydzielone wyjątkowo wygodne miejsce są Państwo upoważnieni do zwrotu kosztów w kwocie odpowiadającej wpłaconej za wyjątkowo wygodne miejsce, na tę konkretną część podróży w następujących przypadkach:
- Państwa lot KLM został anulowany.
- Typ samolotu lub rozkład miejsc Państwa lotu KLM uległ zmianie i to samo wyjątkowo wygodne miejsce nie jest już dostępne.
- Nie zdążyli Państwo na międzykontynentalny lot KLM z powodu wcześniejszego lotu obsługiwanego przez KLM lub innego partnera SkyTeam.
- Nie wykorzystali Państwo zakupionego wyjątkowo wygodnego miejsca, ponieważ zmienili Państwo lot, ale ten sam typ wyjątkowo wygodnego miejsca nie był dostępny na pokładzie w przypadku nowego lotu.
- Skorzystaliśmy z przysługującego nam prawa do przyznania lub zmiany wyjątkowo wygodnego miejsca przed lub po wejściu na pokład z przyczyn organizacyjnych, bezpieczeństwa lub ochrony. Ostateczna decyzja należy do personelu odpowiedzialnego za odprawę oraz załogi obsługującej lot w danym dniu.
3.2 W przypadku gdy nie zostanie Państwu przydzielone standardowe miejsce są Państwo upoważnieni do zwrotu kosztów w kwocie odpowiadającej wpłaconej za standardowe miejsce, na tę konkretną część podróży w następujących przypadkach:
- Państwa lot KLM został anulowany.
- Zmienił się typ samolotu lub rozkład miejsc dla Państwa lotu.
- Nie zdążyli Państwo na międzykontynentalny lot KLM z powodu wcześniejszego lotu obsługiwanego przez KLM lub innego partnera SkyTeam.
- Zostali Państwo przeniesieni na miejsce o innym numerze na pokładzie tego samego rodzaju samolotu.
- Zostali Państwo przeniesieni na miejsce o tym samym numerze na pokładzie innego rodzaju samolotu (posiadającego inne cechy, np. miejsce przy oknie jest teraz miejscem środkowym lub nie siedzą Państwo obok swojego towarzysza podróży).
- Zarezerwowali Państwo miejsce na locie oferowanym/obsługiwanym przez KLM, ale zmienili je na lot nieoferowany/nieobsługiwany przez KLM.
3.4 W niektórych przypadkach linia KLM podejmie się zwrotu kosztów, jeżeli wyjątkowo wygodne miejsce lub miejsce standardowe nie zostało przydzielone.
3.5 Jeżeli nie spełnią Państwo powyższych warunków, koszt nie zostanie zwrócony.
3.6 Płatna opcja za dodatkową usługę będzie ważna przez rok i można ją wykorzystać na tę samą opcję i dla tej samej osoby, której przypisane jest opłacone miejsce.
Pozostałe warunki
W ramach tej usługi oferujemy Państwu wyjątkowo wygodne miejsce, miejsce standardowe lub miejsce Delta Comfort + w Klasie Economy, jeżeli jest ono dostępne. Usługa ta nie obejmuje żadnych elementów usług ani produktów wykraczających poza charakterystykę wyjątkowo wygodnego miejsca. Nie ma możliwości całkowitego odchylenia miejsc w rzędzie składającym się z 2 miejsc.