Warunki podwyższenia klasy podróży

Poniżej przedstawiamy podwyższenia klasy z Economy do Premium Comfort lub Business oraz z klasy Premium Comfort do Business.

1. Zmiana klasy podróży na wyższą

1.1 W trakcie odprawy online dokonywanej nie wcześniej niż na 30 godzin przed odlotem lub podczas odprawy w automacie na lotnisku, KLM oferuje pasażerom odpłatną opcję podwyższenia klasy podróży, z klasy Economy do klasy Premium Comfort na wybraną część ich podróży. Zdarza się, że opcja ta jest dostępna w obniżonej cenie. Istnieje również możliwość zakupu podwyższenia klasy podróży na tę część podróży podczas dokonywania odprawy online lub przy stanowisku odprawy na lotnisku, a także w naszych poczekalniach KLM Crown Lounge na lotnisku Amsterdam Schiphol bądź na pokładzie samolotu. W przypadku zakupu podwyższenia klasy do klasy Premium Comfort lub Business po wykupieniu miejsca w klasie Economy Comfort lub dowolnego innego miejsca, zapłacona już kwota zostanie odjęta od ceny podwyższenia.

1.2 Po wykupieniu podwyższenia klasy na daną część podróży, pasażer może korzystać z takich samych udogodnień jak inni pasażerowie klasy Premium Comfort lub klasy Business, odbywając część podróży objętą podwyższeniem. Dla członków programu Flying Blue, liczba uzyskanych Mil oraz zebranych punktów XP pozostanie taka sama, jak widnieje na pierwotnym bilecie. Jeśli podwyższenie klasy podróży zostanie opłacone gotówką, przydzielone zostaną dodatkowe Mile w oparciu o całkowitą kwotę w euro wydaną na podwyższenie.

1.3 KLM zastrzega sobie prawo do przydzielenia miejsca w klasie Premium Comfort lub klasie Business innemu pasażerowi, jeżeli będzie to konieczne z powodów organizacyjnych lub ze względów bezpieczeństwa. Ostateczna decyzja dotycząca przydzielenia pasażerowi miejsca w wyższej klasie podróży należy do personelu odpowiedzialnego za odprawę oraz załogi obsługującej dany lot.

2. Warunki wstępne

2.1 W przypadku wyboru miejsca znajdującego się obok wyjścia ewakuacyjnego, przepisy i regulacje nakładają na pasażera obowiązek udzielenia pomocy w przypadku ewentualnego zagrożenia. Osoba zajmująca to miejsce musi być zdrowa, sprawna, w pełni zdolna do poruszania się oraz nie może zażywać żadnych leków, które mogłyby negatywnie wpłynąć na wykonywane przez nią czynności.

2.2 Osoba ta musi również zagwarantować, że wszystkie informacje podane przez nią podczas składania wniosku o podwyższenie klasy podróży są prawdziwe i że nie będzie ona dokonywać rezerwacji o spekulacyjnych, fałszywych lub noszących znamiona oszustwa. Ponadto rezerwacji można dokonać tylko dla siebie lub dla innej osoby, reprezentowanej w uprawniony sposób.

3. Zwrot kosztów

3.1 Jeżeli nie zostanie Ci przydzielone miejsce w klasie Premium Comfort lub Business, mimo dokonania zakupu podwyższenia do tych klas, możesz ubiegać się o zwrot kosztów związanych z podwyższeniem do klasy Premium Comfort lub Business na tę część podróży, na którą podwyższenie zostało zakupione, jeśli:

(I) odwołaliśmy Twój lot,

(II) zmieniliśmy typ samolotu,

(III) nie zdążyłeś(-aś) na lot przesiadkowy KLM, AIR FRANCE, Delta Air Lines lub Kenya Airways,

(IV) skorzystaliśmy z naszego prawa do przydzielenia miejsca w klasie Business innej osobie z powodów organizacyjnych lub ze względów bezpieczeństwa.

3.2 Aby ubiegać się o zwrot kosztów, wypełnij ten formularz.

3.3 Jeżeli powyższe warunki nie zostaną spełnione, nie przysługuje Ci zwrot kosztów. 

4. Payment

4.1. Payment for an Upgrade Option can be made in cash at any local KLM agency or at the airport.

4.2. Payment for an Upgrade Option can be made using the payment cards and iDEAL accepted on the official KLM websites, mobile application, call centres and at any local KLM agency or at the airport.

4.3. Payment for an Upgrade Option can be made using Miles, for customers with a Flying Blue card.

4.4. Payment for the Upgrade Option using Miles & Cash is reserved for customers with a Flying Blue card.

4.5. Payment for the Upgrade Option using Delta SkyMiles is reserved for SkyMiles members.

5. Change & Refund conditions

5-A Terms and Conditions of the Upgrade Option

5.1. KLM agrees to make every effort to respect the change of travel class that will take place following the purchase of the Upgrade Option and in accordance with these Conditions. The Customer is hereby informed that KLM may be forced, for operational reasons related to safety and/or security requirements, to modify the possibility of using the Upgrade Option, even after boarding. In this case, KLM shall not be held liable and the Customer who was unable to benefit from the Upgrade Option purchased in accordance with the conditions set forth herein shall be reimbursed the price of the Upgrade Option in accordance with the terms and conditions set forth in Article 5-B "Refund conditions" below.

5.2. The Upgrade Option is personal and non-transferable.

5.3. The Upgrade Option is associated with a KL flight number and must be used on the day of departure for the flight for which the customer has purchased an Upgrade Option.

5.4. The Upgrade Option purchased by a customer cannot be modified or exchanged except in the cases outlined in Article 5-B "Refund Conditions".

5.5. Customers who are members of the Flying Blue frequent flyer program earn Miles and XP on the basis of their initial booking class. Customers also earn Miles for each euro spent on the Upgrade Option on flights operated by KLM (for more information, see the Flying Blue website).

5.6. Customers who purchase the Upgrade Option may only do so on their own behalf or on behalf of a person who has duly authorized them to purchase the Upgrade Option on their behalf and for their account, hereafter referred to as the "Authorizing Passenger". In the latter case, the Authorizing Passenger is understood to have read and accepted these Terms and Conditions.

5-B Refund conditions

The Customer who has purchased the Upgrade Option will be entitled to a refund of the price of the Upgrade Option in the following circumstances:

  • The flight on which the Upgrade Option was purchased is cancelled and the Customer is not able to travel.
  • The Upgrade Option purchased was not awarded by KLM. In this case, the Customer will be returned to their original class and the price of the Upgrade Option will be refunded. The Customer will not be entitled to the compensation provided for in European Regulation 261/2004.
  • The Customer with a Full Flex ticket cancels their flight.
  • A Customer with a Full Flex ticket changes their flight, and the Upgrade is not available for the new reservation.

The Customer may request a refund of the Upgrade Price by filling out an online claim form accessible via the "Contact Us" section of our website.

6. Force majeure

KLM shall not be held liable and shall not be deemed to have breached its obligations in the event of non-provision of all or part of its services defined in the Terms and Conditions herein if such failure is due to force majeure, as defined or interpreted by the applicable country law. In this case, the Customer shall not be entitled to claim any compensation, damages, or interest for any direct or indirect damage suffered as a result of the failure to provide the services.

7. Privacy statement (KL)

Personal Data collected and processed by KLM for the purposes of this Option is processed in accordance with applicable laws and regulations. For more information, please consult ourKLM Privacy Statement.

8. Claims

Any claim concerning the reservation, payment and/or provision of the Last Minute Paid Upgrade Option shall be addressed to KLM via the online claim form accessible via the “Refunds for extra options” link in the “Support” section on the Website.

9. Modification of these Terms and Conditions

KLM reserves the right to modify these Terms and Conditions at any time. The purchase of the Upgrade Option shall be subject to the Terms and Conditions in force at the time of booking, unless a change to these Terms and Conditions is required by law or a governmental authority (in which case this change will also apply to all orders already placed).